یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

دولت برنامه‌ای مدون برای بهره‌برداری از پول‌های بلوکه شده در بخش تولید آماده کند

پول های بلوکه شده ایران در صورت بازگشت به کشور باید به صورت مدیریت شده صرف هزینه هایی همچون بهبود وضعیت تولید کشور و همچنین استفاده از آن در جهت تربیت نیروی انسانی در جامعه شود. این سرمایه باید صرف ارتقا سطح صنعت کشور شود و باید از هرگونه استفاده آن در جهت واردات خودداری شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۸۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
مهدی تقوی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نقش توافق هسته ای وین در اقتصاد کشور، اظهار داشت: پس از حصول توافق تازه6 ماه زمان لازم است تا پول های بلوکه شده ایران که هنوز مقدار آن مشخص نیست به کشور بازگردد، پس نمی توان انتظار داشت که به صورت یکجا اقتصاد ما تحول پیدا کند.

این اقتصاددان تصریح کرد: طبیعی است که در ما ه های آینده قیمت دلار کاهش می یابد و مردم نیز با همین نگاه روانه بازار شده و خرید می کنند و همن امر شاید بازارها را تا حدودی از رکود خارج کند، اما نباید به همین قضیه اکتفا کرد، بلکه دولت باید برنامه ای روشن و دقیق برای دوران پسا تحریم تدوین کند تا اقتصاد کشور به چالش نیفتد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت تنها مختص محصولات خارجی خواهد بود، افزود: در واردات کالاهای خارجی با کاهش قیمت روبرو می شویم و این کاهش قیمت ربطی به کالاهای داخلی نخواهد داشت مگر اینکه تولیدکنندگان ایرانی که بخشی از محصول خود را از کشورهای دیگر وارد می کنند هم قیمت محصول خود را کاهش دهند.

تقوی در ادامه اذعان داشت: پول های بلوکه شده ایران در صورت بازگشت به کشور باید به صورت مدیریت شده صرف هزینه هایی همچون بهبود وضعیت تولید کشور و همچنین استفاده از آن در جهت تربیت نیروی انسانی در جامعه شود. این سرمایه باید صرف ارتقا سطح صنعت کشور شود و باید از هرگونه استفاده آن در جهت واردات خودداری شود.

ارسال نظرات