خبرهای داغ:
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مطالعه همه روستاهای بالای 50 خانوار مراغه در دستور کار قرار دارد

خبرگزاري بسيج: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از طرح های هادی روستایی مراغه از توابع آذربايجان شرقي، گفت: در حال حاضر مطالعه همه روستاهای بالای 50 خانوار مراغه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۲۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، محمدرضا شاملو با اشاره به اينكه تاکنون طرح هادي در 42 روستای مراغه اجرا شده و به بهره برداری رسیده، افزود: مطالعه نظری يازده روستا شامل 9 روستای بخش سراجو و دو روستای بخش مرکزی در سال جاری(94) انجام می شود.

وي در اين بازديد بر مطالعه و اجرای سریع طرح هادی روستای آشان مراغه به عنوان يكي از روستاهاي هدف گردشگری تاکید كرد.

شاملو با اعلام اين خبر كه در برنامه بودجه سال جاری کشور حدود 15 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی(طرح های نیمه تمام و برخی طرح های مطالعه شده) تخصیص یافته، اظهار داشت: با این میزان اعتبار حدود یک هزار طرح آغاز و دو هزار و 500 طرح نیمه تمام به اتمام می رسد.

وی بيان کرد : تاکنون در 14 هزار روستای کشور عملیات اجرایی طرح هادی و بهسازی محیط روستایی انجام شده که این میزان شامل 37 درصد روستاهای بالای 20 خانوار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در بیش از 32 هزار روستای بالای 20 خانوار نیز نقشه طرح هادی تهیه شده و همه ساخت و سازهای روستایی بر اساس این طرح مطالعاتی انجام می شود که تعداد طرح های مطالعه شده حدود 80 درصد روستاهای جامعه هدف را شامل می شود.

شاملو، با بیان اینکه باید در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، طرح هادی اجرا شود، تصريح كرد: تلاش می شود تعداد بیشتری از این طرح ها در برنامه توسعه ششم اجرا شود.

وی با اشاره به موضوع گردشگری در روستاها اظهار کرد: 150 روستا در سطح کشور به عنوان روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر در 37 روستای هدف گردشگری، مطالعه طرح هادی انجام شده و آماده اجرا بوده و بیش از 37 طرح نیز اجرا شده است.

محمدرضا شاملو افزود: بر همین اساس تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مبادله شده تا بر اساس آن موضوع گردشگری در روستاها در اولویت قرار گیرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روستاهای آشان، گل تپه، قراتلو، ینگجه، چلان علیا و مردق مراغه بازدید و از نزدیک با مشکلات عمران روستایی این روستاها آشنا شدند.





ارسال نظرات
پر بیننده ها