حال و روز وخیم اماکن ورزشی در نمین

سالن های ورزشی شهرستان نمین به دلیل عدم اختصاص اعتبارات، بی توجهی مسئولان و دردناکتر از همه بی مهری مردم و شهروندان حال روز وخیمی داشته و در حال تخریب روز افزون است.
کد خبر: ۸۵۴۵۲۰۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، سالن ورزشی 1200 نفری حجاب بانوان نمین یکی از دهها سالن ورزشی این شهرستان است که با هزینه های کلان دولتی و بیت المال برای استفاده ورزشکاران و عموم مردم احداث شده اند.

سالن ورزشی حجاب در سال 1384 به عنوان بزرگترین سالن ورزشی شهرستان نمین به بهره برداری رسید. اما باید در نظر داشت که با افتتاح و بهره برداری یک پروژه کار به اتمام نرسیده و باید به یک مسئله مهم یعنی نگهداری، حفظ و حراست از آن ها اهمیت ویژه ای قائل شد.

سالن ورزشی حجاب نمین پس از سال ها احداث، مورد بی توجهی ها و بی مهری ها قرار گرفته و گذر زمان و شرایط جوّی موجب تخریب آن گشته است. این درحالی است از ابتدا تخریب ساختمان سالن ورزشی پیشگیری نشده و این تخریب های به حدی رسیده است که ظاهر سالن ورزشی را دگرگون ساخته است.

هرچند که باید در نظر داشت در سال های گذشته بنا به گفته مسئولین مربوطه حتی اعتبارت شهرستانی به اداره ورزش و جوانان نمین اختصاص نیافته است، حال اعتبارات عمرانی و هزینه های نگهداری جای خود دارد.

دردناکتر از همه این مسائل تخریب اماکن ورزشی به دست مردم و شهروندان است. شیشه سالن های ورزشی و چراغ های روشنایی محوطه که با پرتاپ سنگ شکسته است نشان از ضعف فرهنگی در بین کودکان و خانواده های آنان دارد. چرا که امید برآن داریم که هیچ فرد بالغ و عاقلی دست به چنین اقدامی نمی زند و به اماکن عمومی و بیت المال خسارت وارد نمی کند.

اما متاسفانه ورزشکاران عاقل و بالغ نیز از غافله عقب نمانده و با نصب آگهی های و اطلاعیه های تبلیغاتی بر اماکن ورزشی، چهره آن را نیز خدشه دار کرده اند.

هر چند که یکی از مهمترین عامل های بازدارنده در تخریب های عمدی، دیوار کشی و محصور ساختن مجموعه ورزشی و یا نگهبانی و مراقبت از آنها است، که این امر نیز مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امید بر آن داریم که مسئولان استانی و شهرستانی با اختصاص اعتبارات در خور جایگاه ورزشی شهرستان علاوه بر پیشبرد امور روزمره اداری و ورزشی، امکان جلوگیری از تخریب های روز افزون اماکن ورزشی را نیز فراهم آوردند.

ارسال نظرات