مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان:

لغو تحریم ایران فرصت تجاری جدیدی برای پاکستان پدید می‌آورد

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان با تمجید از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی گفت: ما متقاعد شده ایم که لغو تحریم ها فرصت های جدیدی برای پاکستان به وجود خواهد آورد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران را ارتقا دهد.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۳۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از پایگاه خبری فارین پالیسی، مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان با تمجید از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی این توافق را عامل صلح و رشد اقتصادی در منطقه خواند.
سید طارق فاطمی، دستیار نخست وزیر پاکستان در واشنگتن به تعدادی از خبرنگاران گفت: «ما متقاعد شده ایم که این (توافق) حرکت خوبی است... ما همچنین متقاعد شده ایم که لغو تحریم ها فرصت های جدیدی برای پاکستان به وجود خواهد آورد تا روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران را ارتقا دهد.»
فاطمی در ادامه گفت: «ما مرزهایی طولانی با ایران داریم و اگر موضوع تحریم ها دیگر بین ما وجود نداشته باشد، می توانیم مبادلات تجاری عظیمی با این کشور داشته باشیم.»
در مارس 2013، پاکستان اعلام کرد یک خط لوله 7.5 میلیارد دلاری انتقال گاز از ایران به پاکستان احداث خواهد شد، اما تحریم های غرب مانع از تامین اعتبار این پروژه توسط اسلام آباد شد و تکمیل این خط لوله به تعویق افتاد.
فاطمی در این باره گفت: «این خط لوله نه تنها به نفع پاکستان خواهد بود و منبع انرژی با ارزشی را نصیب ما خواهد کرد... (بلکه) ما معتقدیم که چنین خط لوله ای می تواند موجب تشویق همکاری ها بین کشورهای منطقه شود و این حقیقتا موجب تقویت صلح و ثبات خواهد شد.»
تابستان امسال که به دلیل گرمای بیش از حد هوا بیش از  1200 پاکستانی کشته شدند، اسلام آباد بیش از گذشته بحران کمبود انرژی را احساس کرد. بالا رفتن دمای هوا موجب افزایش تقاضا برای برق و وقوع خاموشی های طولانی مدت در این کشور شده است.
«به محض اینکه تحریم ها برداشته شود، ما فرصت ها و راه های تقویت روابط اقتصادی (و) تجاری با ایران را بررسی خواهیم کرد.»
ارسال نظرات