طی ۴ سال

طلا ۸۲۱ دلار ارزان شد

قیمت طلا از رکورد ۱۹۲۱ دلار در سپتامبر ۲۰۱۱ به ۱۱۰۰ دلار در هر اونس در معاملات امروز رسیده که ۴۲ درصد برابر با ۸۲۱ دلار کاهش در طی این ۴ سال را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۵۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از پایگاه خبری اجین سایت، قیمت طلا در حال حاضر به پایین ترین رقم طی 5 سال گذشته رسیده است. مشخص نیست که آیا مدیران مالی بزرگ پشت این کاهش قیمت قابل توجه بوده اند یا نه.

قیمت طلا از رکورد 1921 دلار در سپتامبر 2011 به 1100 دلار در هر اونس در معاملات امروز رسیده که 42 درصد برابر با 821 دلار کاهش در طی این 4 سال را نشان می دهد.

بازار طلا همواره مملو از تئوری های توطئه بوده، اما ما حرف هایی هم در مورد عوامل حمایت کننده از قیمت ها شنیده ایم. بانک های مرکزی به منظور کمک به رشد اقتصادی اقدام به چاپ اسکناس می کنند و نرخ تورم را بالا می برند.

وضعیت سیستم پولی ناپایدار است و سرمایه گذاران تنها می توانند از طلا برای حفظ دارایی خود استفاده کنند. در این حال، دنیا همچنان با ریسک های ژئوپلتیک نیز مواجه است.

به رغم تقاضای قوی برای طلا از سوی هند و چین، طلا بخش کوچکی از دارایی های موسسات سرمایه گذاری را تشکیل می دهد.

رسانه ها شاهد یک جنگ تمام عیار بین بانک های مرکزی چاپ کننده اسکناس و سرمایه گذاران در بازار طلا هستند.

قیمت طلا در طی 14 سال گذشته 4 برابر شده و از 256 دلار در سال 2001 به 1100 دلار در سال 2015 رسیده است. این روند موجب شده تا سرمایه گذاران و محتکران سود خوبی به جیب بزنند.

برخی محققان، دستمزدهای نظامیان امپراطوری روم را با سیستم پرداخت های امروز ارتش آمریکا مقایسه می کنند. اگر طلا را به عنوان شاخص در نظر بگیریم، میزان دستمزدها در طی این 2 هزار سال بدون تغییر باقی مانده است.

امروز یک سرباز آمریکایی سالانه معادل 38.9 اونس طلا دستمزد دریافت می کند، یعنی دقیقا همان مقداری که یک سرباز رومی در 2 هزار سال پیش دریافت می کرد.

این مقایسه گویای این واقعیت است که قیمت طلا همراستا با رشد دستمزدها افزایش یافته است. طلا به عنوان دارایی ای که می تواند هنگام بروز آشفتگی در بازار ثروت شما را از نابود شدن حفظ کند شناخته می شود، اما گزینه خوبی برای سرمایه گذاری نیست.

ارسال نظرات