عضو فراکسیون فرهنگ و رسانه مجلس تاکید کرد

لزوم گسترش شبکه ملی اطلاعات برای خروج از شرایط مصرف کنندگی فضای مجازی

عضو فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی بر لزوم گسترش شبکه ملی اطلاعات برای خروج از شرایط مصرف کنندگی فضای مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۹۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عباس مقتدایی در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی و تولید محتوای آن در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های شگرف در دهه‌های گذشته در حوزه ارتباطات و توفیق از بین بردن فواصل زمانی و مکانی لازم است تا ما نیز با سرعت بیشتری فاصله خود را با سرعت دنیا کاهش دهیم اما در این زمینه باید مواضع اصولی و ارزش‌ها مدنظر باشد.

وی ادامه داد: دامنه تحولات در فضای مجازی خود را در قالب زیرساخت ماهواره‌ای، اینترنت، فیبر نوری و... نشان می‌دهد و ما نیز برای تاثیرگذاری بیشتر در این فضا باید بر اساس دیپلماسی رسانه‌ای، سند چشم‌انداز 20 ساله و تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه عمل کنیم.

عضو فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس همچنین گفت:‌ سیاست‌های ابلاغی یک برش 5 ساله و منطبق با اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی است، ما می‌توانیم با فیلترهای هوشمند برای سالم‌سازی فضای مجازی و آپلود اطلاعات سالم نسبت به بومی‌سازی آن اقدام کنیم ضمن اینکه شبکه ملی اطلاعات با مختصات و زیرساخت داخلی می‌تواند کمک‌کننده باشد تا فقط مصرف‌کننده نباشیم.

وی تصریح کرد: دنیای غرب به واسطه زیرساخت‌ها و تسلط در فضای مجازی تلاش می‌کند علوم انسانی را به عنوان پروژه اجتماعی و فرهنگی دنبال کند و ما باید تلاش کنیم تا رویکردهای خود را در علوم انسانی اسلامی به دنیا بشناسانیم تا اسیر برنامه‌ریزی غرب نشویم.

مقتدایی در پایان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات متعدد در تلاش است تا بالاترین سطح ممکن برنامه‌ریزی را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات