اهمیت حجاب و عفاف

عفاف نوعي حجاب دروني است که انسان را از گناه باز مي دارد و علاوه بر آثار شخصي و شخصيتي، داراي آثار اجتماعي است.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۶۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، ارزشمند شدن زن از ثمرات حجاب براي زن، گران بهاتر شدن او براي مرد و در نتيجه، به وجود آمدن عشق است كه لذّت بخش ترين عواطف انساني است.نياز به دوست داشن و محبوب ديگران واقع شدن.

- حجاب در سلامتي و آرامش رواني زنان تاثير بسيار مهمي دارد كه امنيت رواني از حجاب زنان نشات مي گيرد.

- اسلام و ساير اديان الهي بهترين عامل حفظ ارزش زن را «حجاب» مي دانند. بي ترديد حجاب مهمترين عامل حفظ جايگاه اجتماعي زن است در واقع نقش مهم حجاب براي زن حفظ جايگاه معشوقيت اوست.

- حجاب عامل مهمي براي جلوگيري از بخش بزرگي از اضطراب ها و دغدغه هاي فكري زن محسوب مي شود، زيرا آزادي زن در خودآرايي و به نمايش گذاردن جلوه هاي زنانه در جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زيبايي هاي ظاهري مي شود، كه اين توجه افراطي مي تواند سبب بروز اختلال هاي رواني در زن شود.

-عفاف نوعي حجاب دروني است که انسان را از گناه باز مي دارد.

-حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشري، بويژه جوامع اسلامي مطرح است.

-حجاب علاوه بر آثار شخصي و شخصيتي، داراي آثار اجتماعي است. جامعه اي که در آن بانوان باحفظ حدود و حقوق ديگران ظاهر مي شوند و موجب تخريب روح و جسم همنوعان خود نشده و محيط آرام و امني را براي جوانان فراهم سازند، به سوي سعادت و سلامت رواني پيش خواهد رفت.

-خانواده مصدر و منشأ تربيت و سازندگي و نهادينه نمودن ارزشهاي اسلامي و قرآني از جمله فريضه حجاب وعفاف مي باشد. اگر مادر و پدر و اعضا خانواده، انسان هاي عفيف، ‌پاکدامن،‌ محبوب، و مقيد به رعايت و انجام فرائض و ارزش هاي الهي باشند فرزندان آنها هم اينچنين خواهند بود.


ارسال نظرات