رویترز: علیرغم توافق، شرکت‌های بیمه خارجی نگاه محتاطانه‌ای به بازار ایران دارند

خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی نوشت که علیرغم توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای خارجی، شرکتهای بزرگ بیمه نگاه محتاطانه ای به بازار ایران دارند.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۱۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲


به گزارش خبرگزاری بسیج ،خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی نوشت که علیرغم توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای خارجی، شرکتهای بزرگ بیمه نگاه محتاطانه ای به بازار ایران دارند.

بر اساس این گزارش، متعاقب توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)،  کارشناسان غربی و خاورمیانه‌ای بیمه، ایران را بعنوان یک بازار جذاب ۸ میلیارد دلاری می‌بینند.

با اینحال، از آنجایی که زمان لغو تحریم‌های ایران نامعلوم است، شرکت‌های بیمه‌ خارجی نگاه محتاطانه‌ای در رویارویی با ایران دارند.

بر اساس این گزارش، هشت از ۱۱ کارشناس بیمه و بیمه اتکایی در پاسخ به سوالات خبرگزاری رویترز در هفته جاری اعلام کردند که ایران یک بازار جذاب یا بسیار جذاب به ویژه در بخش‌های دریایی و انرژی است.

طبق این گزارش، در حالیکه چندین نفر از این کارشناسان اعلام کردند که احتمالاً تا پایان سال ۲۰۱۶ به بازار ایران می‌پیوندند، برخی دیگر تصریح کردند با توجه به نگرانی‌های موجود درباره چگونگی و زمان لغو تحریم‌های ایران، سخت‌ است که مطلبی درباره ورود به بازار ایران بگویند.

ایران و ۱+۵ روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) به یک جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای رسیدند و قرار بر آن شده است که با اعمال یکسری محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران لغو شود.

بنا به گزارش رویترز، این مسئله بازار ۸ میلیارد دلاری حق بیمه را برای شرکت‌های جهانی بازگشایی می‌کند.

اتحادیه اروپا و سازمان ملل توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تأیید کردند اما کنگره هنوز این توافق را تأیید نکرده است و بیش از ۵۰ روز دیگر برای بررسی و به رأی‌گذاشتن آن زمان دارند.

رویترز گزارش کرد، ایران، دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا، با بخش بزرگ گاز و نفت و جمعیت جوان تحصیل کرده، علیرغم آنکه هنوز تحریم‌هایش لغو نشده است، توجهات را به خود جلب کرده است.

طبق این گزارش، جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین اقتصاد برای پیوستن مجدد به نظام مالی و تجاری جهان از زمان فروپاشی جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ است.

بر اساس این گزارش، در سطح جهان، تجارت‌های بزرگ همچون نفت و کشتیرانی اصولاً به صورت محلی بیمه می‌شوند و بیمه‌گران اتکایی در اروپا یا بازار شرکت بیمه لویدز لندن در ازای دریافت بخشی از حق بیمه، در پرداخت حق خسارت سهیم می‌شود.

«ماهش میستری» مدیر تحلیل و تجزیره در «ای ام بست» آژانس رتبه بندی بیمه اعلام کرد که از زمان تحمیل تحریم‌ها علیه ایران، بیمه و بیمه اتکایی تا حد زیادی توسط بازیگران داخلی در بازار ۸ میلیارد دلاری بیمه ایران مدیریت می‌شده است.

وی ادامه داد: شرکت خدمات بیمه لویدز در گذشته از کسب و کار ایران حمایت می‌کرده است و برخی از آنها تمایل دارند مجدداً به بازار ایران بازگردند.

ارسال نظرات