خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز:

جذب سرمایه گذار از اولویت های شورا برای آبادانی شهر است

خبرگزاری بسیج: سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در نشست خبری خود با خبرنگاران طرح های مشارکتی و جذب سرمایه گذار را از اولویت های شورای چهارم برای عمران و آبادانی شهر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۱۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سعید حاجی زاده حرکت شورای چهارم را در خصوص طرح های مشارکتی و جذب سرمایه گذار خوب ارزیابی کرد و افزود: تعریف درآمد پایدار، برطرف کردن معضل بیکاری و کمک به توسعه متوازن شهر در مناطق محروم و کم برخوردار از اهداف شورا برای جذب سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته قرداد 57 طرح برای طرح های مشارکتی و جذب سرمایه گذار به ارزش چهارهزار و 26میلیارد تومان بسته شده، گفت: از این تعداد 18طرح به ارزش 388میلیارد تومان در حال اجرا، 11طرح به ارزش 938میلیارد تومان در حال فراخوان و 28طرح نیز در حال مذاکره و تفاهم نامه است.

حاجی زاده با بیان اینکه در سال های گذشته طرح های مشارکتی و جذب سرمایه گذار بیشتر در شرق تبریز بوده است، اظهار کرد: حرکت خوب و مبارکی که هم اکنون در شهر برای توسعه متوازن در شهر اتفاق افتاد اجرای این طرح ها در غرب و جنوب غرب تبریز بوده که شهرداری منطقه3 در رتبه نخست، منطقه6 رتبه دوم و شهرداری منطقه9 رتبه سوم را در این خصوص دارد.

وی همچنین پای کار آمدن برخی از سازمان ها و شرکت ها را برای این موضوع از قبیل سازمان پسماند شهری، شرکت اتوبوسرانی، شرکت خانه سازی و ... از دیگر حرکت های موثر در این خصوص برشمرد.

این عضو شورای شهر تبریز همچنین احیای بافت های فرسوده و ساماندهای حاشیه نشینی در مناطق حاشیه شهر را از دیگر اقدامات در خصوص جذب سرمایه گذار خواند و ادامه داد: برای احیا بافت فرسوده حجم سرمایه گذاری 566میلیارد تومان است که در قالب آن 11طرح در مناطق یک، 4، 8 و 10 بازسازی و بهسازی می شود.

وی ساخت هزار واحدی طالقانی، بازسازی بلوک گلستان، تجمیع واحدها در خیام، بازسازی بافت خاقانی را از جمله طرح های مشارکتی نام برد.

سعید حاجی زاده ساخت چندین مجتمع تجاری- رفاهی و اجرای خط سوم قطار شهری را از دیگر طرح های مشارکتی برشمرد و گفت: خط سوم با مشارکت شرکت ترکیه ای از فرودگاه تا بزرگراه شهید کسائی به روش BOT ساخته می شود که سهم شهرداری 35درصد و سهم شرکت ترکیه ای 65درصد است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها