330 میلیون دلار فرش ایرانی صادر شد

رییس مرکز ملی فرش ایران از صادرات فرش ایرانی به ارزش 330 میلیون دلار در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۲۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران در جمع خبرنگاران استان اردبیل گفت: با وجود اعمال تحریم های ظالمانه سال گذشته 80 کشور دنیا مقصد صادرات فرش ایرانی بود که امیدواریم با لغو تدریجی تحریم ها از سال آینده شاهد جهشی در صادرات فرش باشیم.

وی با بیان این که 30 درصد تجارت جهانی فرش متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، افزود: فرش دستباف ایران با وجود تحریم ها و عرش اندام رقیبان قدرتمندی همچون کشور هند در سال های اخیر همچنان صدرنشین بازارهای جهانی است و باید تلاش کنیم تا این برتری حفظ شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: از حدود یک میلیون قالیباف کشور 700 هزار نفر به صورت تمام وقت در زمینه تولید فرش فعال هستند.

او افزود: از این میان 580 هزار نفر زیر پوشش بیمه ای بافندگان فرش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

کارگر گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و عدم تصویب اعتبارات کافی از سوی مجلس شورای اسلامی از سال 1393 امکان صدور بیمه جدید وجود نداشت و فقط بیمه شدگان قبلی از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.

رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین افزود: در شرایط کنونی این مرکز به قالیبافان کشور خدماتی همچون کمک های بیمه ای ، تسهیلات بانکی ، تبلیغات و بازاریابی و برگزاری نمایشگاه و انجام پژوهش های کاربردی ارائه می کند که با بهبود شرایط اقتصادی این کمک ها گسترش خواهد یافت.

ارسال نظرات