100 زندانی معسر از زندان های استان اردبیل آزاد شدند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل از آزادی بیش از 100 زندانی بدهکار از زندان های این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۳۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل در نشستی با مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان استان در مشگین شهر افزود: کل بدهی این زندانیان 25 میلیارد ریال بود که از این مبلغ 18 میلیارد ریال از طریق گذشت و اخذ رضایت طلبکاران و هفت میلیارد ریال نیز از محل کمک های جمع آوری شده در جشن های گلریزان و کمک های ستاد دیه استان تامین شد.

وی گفت: حدود 400 زندانی دیگر جرایم مالی در زندان های استان بسر می برند که برای رهایی آنها از حبس به 380 میلیارد ریال نیاز است.

او اظهار کرد: سال گذشته با کمک خیرین و ستاد دیه 400 زندانی جرایم مالی با پرداخت 150 میلیارد ریال از زندان های استان رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا ، فرماندار مشگین شهر نیز در این نشست با تاکید بر این موضوع که زندانیان جرایم مالی بدهکار هستند و نه بزهکار خواستار کمک خیرین در تامین بدهی این زندانیان شد.

ابراهیم امامی با بیان این که با زندانی شدن یک فرد نه تنها خانواده وی بلکه خانواده های دیگری نیز دچار مشکل جدی می شوند بر لزوم تامین معیشت خانواده زندانیان و ایجاد بستر برای درآمدزایی فرد زندانی تاکید کرد.

او گفت: در کنار حمایت های مادی باید خانواده زندانیان از کمک های معنوی نیز بهره مند شوند.

در این نشست بر تامین درآمد و اشتغال زایی زندانیان و مراقبت های پس از خروج تاکید شد.وی افزود: شرط رونق فرش برنامه ریزی دقیق و حمایت مالی از فعالان این حوزه است.

او ثبت جهانی فرش استان اردبیل را موجب احیای نقشه ها و طرح های فراموش شده دانست و بر لزوم بازاریابی و برند سازی فرش اردبیل در شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم که با حضور چشمگیر تولید کنندگان ، فروشندگان و علاقمندان به صنعت فرش در نمایشگاه دایمی اردبیل برگزار شد از 10 فرش ایرانی که به ثبت جهانی رسیده رونمایی شد.

ارسال نظرات