مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور در اردبیل راه‌اندازی شد‌

معاون ‌‌اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۳ پایگاه انتخاب رشته در نواحی و مناطق استان اردبیل، خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی تحصیلی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۶۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهداد عبداللهی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در کارگاه آموزشی انتخاب رشته کنکور سراسری 94 در استان اردبیل، اظهار داشت: مشاوران نقش و تاثیری اساسی در هدایت صحیح و آگاهانه دانش‌آموزان دارند که باید در این راستا با در نظر گرفتن تمامی شرایط دانش‌آموزان آنها را به سمت رشته مورد علاقه‌شان هدایت و راهنمایی کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر جذب حداکثری دانش‌آموزان و ایجاد محیطی پرنشاط و آرامش‌بخش برای آن‌ها بیان کرد: برای تحقق این امر باید انتخاب رشته کنکور و مربیان و مشاوران به‌کار گرفته شده در مراکز مشاوره کنکور استان از توانایی و استعداد لازم در این زمینه برخوردار باشند.

وی از راه‌اندازی مراکز مشاوره کنکور در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر 13 پایگاه انتخاب رشته در نواحی و مناطق استان اردبیل، با بکارگیری مجرب‌ترین مشاوران و به‌روزترین نرم‌افزار انتخاب رشته، خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی تحصیلی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

عبداللهی با بیان اینکه در انتخاب رشته دانش‌آموزان استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: در کنار این امر مشاوران تلاش می‌کنند تا علایق دانش‌آموزان را نیز در نظر گرفته و بر حسب این موارد رشته تحصیلی مناسب برای آن‌ها را معرفی کنند تا زمینه کسب موفقیت هر‌چه بیشتر برای دانش‌آموزان فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر توجه و دقت نظر والدین دانش‌آموزان به علایق و توانمندی‌های دانش‌آموزان تصریح کرد: نباید خانواده‌ها تلاش کنند تا فرزندانشان را به رشته‌های مد نظر خود سوق دهند و در این امر شایسته است که امر انتخاب رشته دانش‌آموزان به مشاوران مجرب و توانمند سپرده شود تا بتوانند بر حسب توانایی‌هایی که دارند به تحصیلات عالیه در دانشگاه بپردازند.

ارسال نظرات