شهرستان كوثر 792 نفر بيكار دارد

رئيس اداره كار و رفاه اجتماعي كوثر گفت: طبق شاخص آمار در شهرستان كوثر از 26 هزار نفر جمعيت، 792 نفر بيكار وجود دارد كه 654 نفر آن مرد و 138 نفر آن زن است.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۹۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

يادگار باقري، رئيس اداره كار و رفاه اجتماعي كوثر طي گفتگوي اختصاصي با خبرگزاری بسیج از کوثر، در خصوص نرخ بيكاري در شهرستان كوثر اظهار كرد: طبق شاخص آمار در سال 90 ( آمارگيري در هر 5 سال صورت ميگيرد) در شهرستان كوثر از 26 هزار نفر 792 نفر بيكار وجود دارد كه 654 نفر آن مرد و 138 نفر آن زن است.

وي در ادامه با اشاره به آمار بيكاري جوانان تحصيل كرده شهرستان كوثر گفت: تحصيل كرده بيكار طبق آمار ذكر شده 130 نفر است كه 66 نفر آن مرد و 64 نفر آن زن مي باشد.

رئيس اداره كار و رفاه اجتماعي كوثر با بيان اينكه آمار مربوطه مربوط به 4 سال قبل مي باشد افزود: آمار ذكر شده مربوط به سال 90 مي باشد كه قطعاَ نسبت به سال ياد شده آمار بيكاري تحصيل كننده گان و ديگر افراد جامعه 30 درصد افزايش يافته است.

اين مسئول در ادامه به عدم اشتغالزايي شركت هاي فعال شهرستان كوثر اشاره كرد و افزود: متاسفانه از 4 شركت فعال شهرستان كوثر كه بالاي 50 كارگر شاغل دارند تنها 20 درصد از كاركنان اين شركت ها بصورت بومي اشتغالزايي شده اند كه نه تنها با آمار ذكر شده نمي توان بيكاري را ريشه كن كرد بلكه در منطقه بومي با وجود شركت هاي فعال هر روز به آمار بيكاران در شهرستان كوثر افزوده مي شود.

باقري با بيان اين كه دغدغه دولت حمايت از بخش خصوصي، فعال سازي كارخانجات و شركت ها و همچنين اشتغال پايدار براي جوانان منطقه مي باشد افزود: با وجود تحريم ها و ركود اقتصادي در كشور مسئولين با بهره از شعار اقتصاد مقاومتي توانسته اند اكثر شركت ها و كارخانه هاي نيمه فعال و پروژه هاي بالاي 80 درصد پيشرفت فيزيكي را به بهره برداري برسانند كه اين خود اشتغالزايي در شهرستان را افزايش و نرخ بيكاري را كاهش خواهد داد.

گفتني است كه شهرستان كوثر با بهره برداري از پروژه هاي سد گيوي، بيمارستان 32 تختخوابه گيوي و فعالسازي شركت عمران مومان چابهار(پرليت) بهبود بخش كشاورزي، اشتغالزايي پايدار را در اين شهرستان رقم خواهد زد.

لازم به ياد آوري است كه آمار تحصيل كننده گان در شهرستان كوثر به صورت زير مي باشد:

350 نفر فوق ديپلم

690 نفر ليسانس

63 نفر فوق ليسانس

5 نفر دكترا، كه يقيناَ بعد از گذشت 4 سال از آخرين سرشماري به افراد تحصيل كرده افزوده شده است؛ اما نكته قابل تاملي كه مي توان آن را عنوان كرد اين است كه نبود امكانات آموزشي و رفاهي باعث شده است كه تحصيل كنندگان و ديگر افراد بومي اين منطقه به ديگر شهرستانهاي همجواري چون اردبيل، تهران و گيلان مهاجرت كنند.

اميد است كه گام هاي موثري در راستاي مهاجرت معكوس، اشتغال پايدار براي جوانان و همچنين جامعه اي عاري از هر گونه معضلات اجتماعي داشته باشيم.

ارسال نظرات