رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران:

باید دیدگاه‌ها نسبت به I.C.U تغییر کند/برگزاری سومین کنگره I.C.U در بهمن ماه

یک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: باید دیدگاه‌ها نسبت به I.C.U تغییر کند به این دلیل که I.C.U بخشی نیست که بیمار را فقط برای گذراندن مرحله آخر زندگی در آنجا بستری کنند.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۱۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علی امیرسوادکوهی، درباره برگزاری کنگره کشوری I.C.U که در بهمن ماه سال جاری گفت: کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران هر ساله در تاریخ 30 دی تا دوم بهمن ماه برگزار می‌شود؛ در این‌باره یک سری دوره‌های عملی را قبل از شروع کنگره برگزار می‌کنیم و مباحث مختلف توضیح داده می‌شود تا شرایط بهتری را برای افرادی که می‌خواهند وارد کنگره شوند ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: قرار است 7 تا 8 سخنران بین‌المللی با درجه علمی بالا در کنگره حضور داشته باشند و مباحث کلی مراقبت‌های ویژه در کنگره بازخوانی و بازنگرنی همچنین مقالات متعدد ارائه شود تا مباحث یک بار دیگر تدریس شده باشد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به این‌که در این کنگره تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصص پزشکی، جراحی، داخلی و فوق تخصص بررسی خواهد شد، ابراز کرد: در این کنگره کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا حضور دارند.

وی درباره اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه تاکید کرد: رشته فوق تخصصی مراقبت‌های ویژه در ایران جوان است و بیش از 10 سال از عمر آن نمی‌گذرد، اما متاسفانه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در کشور ضعف بسیار شدید وجود دارد؛ باید تا پایان سال در کشور در این زمینه به 5 هزار تخت برسیم.

امیرسوادکوهی ادامه داد: ما با استاندارد جهانی فاصله زیادی داریم اما اگر تمامی اهداف وزارت بهداشت محقق شود و دو هزار و 200 تخت اضافه شود تا پایان سال 5 هزار تخت وجود خواهد داشت در حالی که در قانون کشور 10 درصد تخت‌های بیمارستانی باید به تخت‌های ویژه اختصاص داده شود اما ما در حال حاضر در یک سوم عدد استاندارد کشور قرار داریم.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه با اشاره به این‌که توجه به رشته مراقبت‌های ویژه در اولویت‌های وزارت بهداشت قرار دارد، تاکید کرد: برگزاری این کنگره برای این است که سطح علمی کشور بالا رود و دیدگاه‌ها نسبت به I.C.U تغییر کند، درواقع I.C.U بخشی نیست که بیمار را برای گذراندن مرحله آخر زندگی در آنجا بستری کنند بلکه این بخش برای این است که بیمار 24 ساعته کنترل شود.

وی با بیان این‌که در استاندارد جهانی 30 تا 40 درصد از تخت‌های بیمارستانی به بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: تعاریف در این زمینه باید تغییر کند پس ما بیشتر سعی می‌کنیم اهداف را تا حدود زیادی تثبیت و تبیین کنیم تا شرایط بیماران I.C.U کاملاً مشخص شود.
ارسال نظرات