رئیس هیئت مدیره شرکت شاماره عراق خبر داد

ساخت ۱۰۰درصدی یک نیروگاه برای اولین بار توسط متخصصان مسلمان

رئیس هیئت مدیره شرکت شاماره گفت: ساخت تجهیزات، نصب و راه‌اندازی آنها در نیروگاه رمیله توسط متخصصان کشورهای مسلمان انجام می شود و این پروژه می تواند یک نمونه موفق در جهان اسلام باشد.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۵۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج ، علی شاماره رئیس هیئت مدیره شرکت شاماره عراق در نشستی خبری اظهار داشت: پروژه نیروگاه رمیله منعکس کننده ارتباط مناسب اقتصادی ایران و عراق است و می تو اند نقش مهمی در گسترش روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد.

وی افزود: این نیروگاه که تأمین تجهیزات و ساخت آن به شرکت مپنا واگذار شده، نخستین نیروگاه تمام اسلامی است؛ به‌طوری که ساخت تجهیزات، نصب و راه‌اندازی آنها صرفاً توسط متخصصان کشورهای مسلمان انجام می شود و این پروژه می تواند یک نمونه موفق در جهان اسلام باشد.

شاماره با اشاره به حضور شرکت‌های معتبر بین المللی همچون زیمنس آلمان و GE امریکا در عراق گفت: اگرچه شرکت های دیگری نیز در عراق فعال بودند اما ما اصرار داشتیم که این قرارداد بین دو کشور اسلامی به امضا برسد و ایده اولیه آن نیز این بود که بتوانیم این پروژه را به عنوان پروژه ای موفق در جهان اسلام معرفی کنیم.

وی ادامه داد: شرکت مپنا در کیفیت ساخت تجهیزات و احداث نیروگاه، چیزی کمتر از شرکت های بزرگی چون زیمنس و GE ندارد و محصولاتش با شرکت های بزرگ بین المللی قابلیت رقابت دارد..

رئیس هیئت مدیره شرکت شاماره با بیان اینکه مقرر شده ظرف 16 ماه اولین واحد گازی این نیروگاه وارد مدار بهره برداری شود، گفت: مجموع سرمایه گذاری این پروژه 2.5 میلیارد دلار است و دولت عراق برای اولین بار در طول تاریخ صنعت برق عراق، برای این پروژه ضمانت رسمی دولتی صادر کرده است.

شاماره در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا با توجه به ناامنی های سالهای اخیر عراق، پشتیبانی دولتی برای حفظ امنیت این پروژه در زمان ساخت و بهره برداری خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر شمال و غرب عراق ناامن است و شهر بصره و به خصوص نقطه اجرای این پروژه یکی از امن ترین نقاط کشور عراق است.

وی افزود: علاوه بر این، هم دولت عراق امنیت پروژه را صد در صد برقرار می کند و هم از خدمات شرکت های خصوصی امنیتی در این زمینه بهره خواهیم برد.

ارسال نظرات