مدیرعامل مپنا خبر داد

بزرگترین قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران با عراق امضا شد

مدیرعامل مپنا گفت: قرارداد احداث نیروگاه رمیله بصره که به صورت EPC به امضا رسیده، بزرگترین قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور تا امروز است.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۷۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، عباس علی آبادی در نشستی خبری اظهار داشت: بزرگترین پروژه در بعد فنی و مهندسی در طول تاریخ همکاری های ایران و عراق در حال شکل گیری و آغاز عملیات اجرایی است.

وی افزود: این قرارداد که پیمانکاری ساخت نیروگاه 3 هزار مگاواتی رمیله در شهر بصره است با حجم سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری شرکت شاماره عراق اجرایی می شود.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه قرارداد احداث نیروگاه رمیله بصره که به صورت EPC به امضا رسیده، بزرگترین قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور تا امروز است، گفت: تعداد پروژه هایی که توسط شرکت های ایرانی در کشور عراق اجرا می شود در مقایسه با حجم پروژه هایی که دیگر شرکت های بین المللی در این کشور در دست اجرا دارند، بسیار ناچیز است که امیدواریم این پروژه، زمینه های بیشتر همکاری را بین دو کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: بیش از یک و نیم سال مذاکره سنگین با وزارت برق عراق و شرکت عراقی- اردنی شاماره انجام گرفت تا این قرارداد به مرحله امضا رسید.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت نهایی 3 هزار مگاواتی این نیروگاه اذعان داشت:  با اجرای این پروژه که ابتدا قرار است واحدهای گازی آن و سپس واحدهای بخار ان برای تبدیل شدن به سیکل ترکیبی احداث شود، ظرفیت تولید برق در کشور عراق 20 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: در طول اجرای این پروژه نزدیک به 2 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار خواهند شد و اشتغال زایی موثری در دو کشور به همراه دارد.

مدیرعامل مپنا تصریح کرد: برای نخستین بار دولت عراق برای این پروژه، ضمانت نامه دولتی صادر کرده است.

بنا به این گزارش ، مقرر شده در مدت 16 ماه نخستین واحد گازی نیروگاه رمیله به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات