گزارش بسیج از مواضع نمایندگان در خصوص بررسی برجام در مجلس؛

به توافقی که در آن از خطوط قرمز عبور شده باشد رأی نمی‌دهیم

خبرگزاری بسیج به عنوان نماینده اقشار مختلف مردم متدین از نمایندگان مجلس درخواست می کند تا متن این توافقنامه را با دقت تمام بازبینی کرده و اجازه هر گونه بی توجهی به خطوط قرمز نظام و رهبری را ندهند.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۶۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

خبرگزاری بسیج- گروه سیاسی: پس از 23 ماه مذاکره و گفتگو تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 بر سر موضوعات هسته ای و تلاش های مقامات ایرانی برای لغو تحریم های غربی، بنا بر ادعای تیم هسته ای و دولتمردان، ایران توانسته است تا غرب را به همکاری با ما و لغو تحریم های هسته ای وا دارد و البته این موضوع تنها در قالب یک متن اعلام شده است و هنوز جامه عمل به خود نپوشانده است.

«برجام» متنی است که در مذاکرات هسته ای وین به تصویب طرفین مذاکره کننده رسید و حالا نوبت به کنگره آمریکا و مجلس جمهوری اسلامی ایران رسیده است تا با بررسی موشکافانه متن برجام، از اهداف و خطوط قرمز خود پاسداری کنند و چنانچه احساس کنند خطوط قرمز در این متن نادیده گرفته شده است آن را رد و یا اصلاح کنند. هر چند برخی کارشناسان معتقدند مجلس تنها می تواند برجام را رد یا قبول کند و امکان اصلاح آن وجود ندارد و از طرفی با تصویب قطعنامه 2231 در شورای امنیت هزینه رد برجام هم برای ایران و مجلس شورای اسلامی بسیار سنگین شده است.

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در بیانات خود خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را که مشخصا عاملی برای پیروزی و سربلندی کشورمان در برابر حیله گری های استکبار جهانی بود اعلام کردند و پس از آن دلواپسان و دغدغه مندان نظام با سعی و تلاش در مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت را ملزم به حفظ این خطوط ارزنده کردند.

با همه این اوصاف اکنون زمان آن رسیده است که نمایندگان ملت در مجلس آزمون سختی را پشت سر گذارند و آن حراست از خطوط قرمز نظام است که با بازخوانی کلمه به کلمه متن توافقنامه 159 صفحه ای وین صورت می گیرد.

خبرگزاری بسیج در همین راستا با جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداخته است و نظرات آن ها را در مورد اهمیت خطوط قرمز نظام و امتیازاتی که بین ایران و غرب رد و بدل می شود، دریافت کرده است.

آقایان مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، سید محمود نبویان نماینده مردم تهران، محمد جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا، غلامرضا مصباحي مقدم نماینده مردم تهران، موسی غضنفرآبادی نماینده مردم کرمان، کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان، علی کائیدی نماینده مردم پل دختر، سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، احمد کارخانه‌ای نماینده مردم همدان، حمید رسایی نماینده مردم تهران، روح الله حسینیان نماینده مردم تهران، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد، سید راضی نوری نماینده مردم شوش و سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی هستند که اذعان داشته اند در صورت وجود مواردی در متن توافق هسته ای که عبور از خطوط قرمز نظام و رهبری در آن موجود باشد، به متن توافقنامه رأی نخواهند داد و آن را رد می کنند و یا حتی برخی از آنان به عبور متن برجام از خطوط قرمز نظام اذعان داشتند.

البته تعداد بیشتری از نمایندگان طی روزهای گذشته نسبت به این موضوع موضع گیری کرده اند که اکثریت آنها موضعی مشابه همین سخنان داشته اند.

خبرگزاری بسیج به عنوان نماینده اقشار مختلف مردم متدین جمهوری اسلامی ایران از نمایندگان محترم مجلس درخواست می کند تا متن این توافقنامه را با دقت تمام بازبینی کرده و اجازه هر گونه بی توجهی به خطوط قرمز نظام و رهبری را ندهند. چرا که صحبتهای بسیاری از کارشناسانی که متن توافق را بررسی کرده اند نشان از نگرانی های جدی در متن توافق دارد. همین دیروز بود که رئیس قوه قضائیه نسبت به خلأهای امنیتی در توافق ابراز نگرانی کرد و از پذیرفتن محدودیتهای سنگین توسط ایران خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار