روز اردبیل در شواری عالی فرهنگی تصویب می شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شواری اسلامی از تصویب روز اردبیل در شورای عالی فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۹۹۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کمال پیرموذن، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در همایش گرامی داشت روز اردبیل گفت: با موافقت رئیس جمهور قرار شد بزودی روز اردبیل در شورای عالی فرهنگی تصویب شده و این استان از حمایت‌های مالی و معنوی این مصوبه بهره مند شود.

وی با بیان اینکه اردبیل به سبب داشتن پیشینه فرهنگی و محل تاسیس مذهب ملی در تاریخ ملت ایران ماندگار است، افزود: این منطقه پایتخت معنوی شاهان صفوی به شمار می رود و از این جهت از احترام خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: گنبد الله الله در مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی گویای این مطلب است که اردبیل همچون شهر مشهد مقدس بوده و مردمش جزو معدود ملتی هستند که توانستند لشکر مغول را در هم ریخته و ایران مقتدر و سربلند و پیشرفته را به جهان معرفی کنند.

پیرموذن افزود: شهر اردبیل به عنوان بخشی از خاک این کشور جایگاه ویژه‌ای در حفظ فرهنگ شیعه دارد و عزاداری برای علمدار کربلا و حفظ این فرهنگ آن را به خوبی نشان می دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه روز اردبیل متعلق به همه ملت ایران است، گفت: باید از این سرمایه ارزشمند تاریخی برای توسعه استان بهره برد و نشان داد که توانمندی و شایستگی فرزندان سبلان کمتر از سایر مناطق کشور نیست و باید توجه ویژه‌ای به آنها کرد.

پیرموذن تصریح کرد: اقوام اردبیلی و فرزندان این خطه مطالبات انباشته شده‌ای دارند که لازم است در برنامه ششم توسعه نسبت به این مطالبات پاسخ داده شود و لازمه این کار هماهنگیو اتحادبین همه نمایندگان و مدیران استان است.

ارسال نظرات