مجری طرح گندم

۶.۶ میلیون تن گندم خرید تضمینی شد

مجری طرح گندم گفت: بر اساس آخرین آمار میزان خرید تضمینی، گندم خریداری شده از کشاورزان از مرز ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۶۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، اسمعیل اسفندیاری پور با اعلام این خبر، افزود :بر اساس آخرین آمار میزان خرید تضمینی، گندم خریداری شده از کشاورزان، از مرز 6 میلیون و 600 هزار تن عبور کرده که با توجه به وضعیت کاهش بارش‌ها، عملکرد گندم از نظر کمی و کیفی شرایط مطلوبی دارد.

وی خاطر نشان کرد: گندم خریداری شده در سال جاری از لحاظ پروتئین و خلوص کیفیت مناسبی داشته و با افت بیماری‌ها از وضعیت ظاهری و باطنی وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مجری طرح گندم ادامه داد:  امسال همچنین 405 هزار تن بذر گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: میزان بارندگی‌های موثر در سال جاری 188 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 در صد و بلند مدت 20 درصد، کاهش داشته است.

اسفندیاری پور با بیان اینکه در اردیبهشت ماه که زمان مناسبی برای بارش باران است، بارش موثر نداشته‌ایم تاکیدکرد: این امر باعث گاهش تولید گندم دیم شده است، اما در عوض با بهبود عملکرد گندم آبی این کمبود جبران شد.

مجری طرح گندم بیان داشت:  در سال جاری برای افزایش بهره وری در بخش تولید گندم آبی از کشت مکانیزه، بذر و کود مناسب استفاده شد و میزان عملکرد امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت. درصورتی که وضعیت بارش‌ها ما را یاری می‌کرد عملکرد تولید این محصول مناسب‌‌تر بود.

اسفندیاری پور در پایان اظهار داشت:  در سال جاری پیش بینی می‌شود که 7 تا 8 میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

ارسال نظرات