مانور ريزش تونل در محور سرچم - اردبيل برگزار شد

رئيس اداره راه و شهرسازي كوثر گفت: مانور فرضي ريزش تونل در محور اردبيل - سرچم با حضور اعضاي مديريت بحران اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۳۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به خبرگزاری بسیج ازکوثر، پيمان خير انديش، رئيس اداره راه و شهرسازي كوثر، در حاشيه برگزاري اين مانور فرضي گفت: این مانور با فرضیه ریزش تونل و مصدوم شدن تعدادی از مسافران گذری آغاز شد و نیروهای فراخوان شده در کمتر از 30 دقیقه با حضور در محل حادثه توانستند نسبت به اجرای کامل وظایف خود اقدام کنند.

وي هدف از اجرای آن را حفظ آمادگی لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط برای مقابله با حوادث جاده ای، نیاز سنجی و بررسی کمبودها و آسیب های احتمالی موجود در تجهیزات و ماشین آلات سنگین مورد نیاز این امر و آماده سازی نیروی انسانی درگیر در کارگروه های امدادی شهرستان ذکر کرد.
لازم به ذكر است كه کنترل ترافیک، برقراری امنیت، بازگشایی مسیر تردد برای خودروها، نجات، امداد سرپایی و انتقال مصدومان فرضی به مراکز درمانی، وصل مجدد برق و برقراری روشنایی در تونل و مهار آتش سوزی از جمله اقدامات انجام شده در اين مانور بود.

به گزارش كيويميز، جاده سرچم - اردبيل كه رگ حياتي كشور در برقراري ارتباط تهران بزرگ با استانهاي همجوار اردبيل است از جمله جاده هاي پر تردد مي باشد كه مي توان با اجراي اين مانور هاي فرضي در بروز حوادث غير مترقبه در اين جاده حادثه خيز اقدامات شايسته اي را در راستاي ياري رساندن به مسافرين و ميهمانان انجام داد.

ارسال نظرات