فاش کننده اسرار آل سعود:

اختلاف مرزی عربستان و کویت شدت می یابد

مجتهد فاش کننده اسرار آل سعود بار دیگر پرده از اسرار خاندان سلطنتی آل سعود و طمع ورزی هایشان برداشته و از تشدید اختلاف مرزی عربستان و کویت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۵۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مجتهد فاش کننده اسرار آل سعود بار دیگر پرده از اسرار خاندان سلطنتی آل سعود و طمع ورزی هایشان برداشته و از تشدید اختلاف مرزی عربستان و کویت خبر داد. وی طی یک سری پیام تویتری گفت که پس از اختلاف عربستان و کویت بر سر منطقه مرزی بی طرف و تیرگی روابطشان، این بار چاه گاز مشترک "الدره" روابط دو کشور را به تنش کشیده و موجب توقف تولید این چاه شده است.

مجتهد با اشاره به ذخیره عظیم این چاه که بالغ بر 5.5 ترلیون متر مکعب گاز می باشد گفت بخش اعظم این ذخیره گازی در مرز مشترک عربستان و کویت قرار دارد و اندکی از آن به موازات مرزهای مشترک با ایران قرار دارد.

کویت اصرار دارد که بهره برداری از این چاه به صورت مجزا صورت گیرد و دو کشور به صورت توافقی هر کدام به استخراج گاز بپردازند اما عربستان می اخوهد تولید فقط به عهده خودش باشد و بعد سهم کویت را پرداخت کند.

طبق عرف بین المللی درخواست کویت صحیح تر است به همین سبب عربستان دست به دامان بهانه دیگری شده و آن این است که قبل از ترسیم دقیق مرزهای کویت و ایران نمی توان سهم کویت از این ذخایر گازی را تعیین کرد.

مجتهد در ادامه می نویسد که این بهانه عربستان برای کویت دردسر آفرین شده زیرا وجهه قانونی دارد و از سوی دیگر کویت به دلیل وجود روابط بسیار دوستانه با عربستان از این استدلال کشور دوست متحیر شده و در روابطشان تنش ایجاد شده است.

شایان ذکر است که کویت به ذخیره گازی خود نیازمند است و بسیار تمایل دارد روی این چاه سرمایه گذاری کند.

ارسال نظرات