عضو کمیسون اقتصاد در گفتگو با بسیج:

موج شدید واردات ساختار ضد تولید دارد

دولت و نظام باید در راستای سیاستگذاری ، استراتژی جدید در اقتصاد کشورکوشا باشند تا بتوانند دگرگونی عمده ای ایجاد کنند که به نفع تولید کننده باشد.
کد خبر: ۸۵۴۷۲۵۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
عطا الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از سیل تعطیلی کارخانجات و کارگاه های تولیدی اظهار داشت: متاسفانه سیاستگذاری ها و برنامه گذاری های فعلی با جریان تولید در تناقض است و مسیر روان را برای سرمایه گذاران خارجی هموار ساخته است.

وی با اشاره به عدم انگیزه لازم در بخش تولید تصریح کرد : هیچ انگیزه ای در بخش تولید وجود ندارد از جمله مشکلات تولید به کمبود نقدینگی می توان پرداخت ولی مشکل بوروکراسی اداری از آن پررنگ تر است.

حکیمی  در ادامه افزود: متاسفانه گاهی ورود یک کالای خاص از خارج با  قیمت تمام شده کمتری برای کشور تمام می شود در حالی که در داخل به شکلی  سخت تر و گران تر تولید می شود.

عضو کمیسون اقتصاد، واردات را موجی سهمگین در تولید خواند و بیان داشت : این موج شدید واردات ساختار اقتصاد کشور را طبق آرای برخی مسولین ضد تولید ساخته است ؛ شرایط قبل از انقلاب که وابستگی صد درصد به کالاهای خارجی و ماده خام نفت را یادآور می سازد اگر تا قبل از توافقات کالای چینی درجه 3 وارد میشد حال شرابط بهتری را از لحاظ کیفی به خود می گیرد و از کشورهای اروپایی واردات شکل می گیرد.

وی در خاتمه یادآور شد: دولت و نظام باید در راستای سیاستگذاری ، استراتژی جدید در اقتصاد کشورکوشا باشند تا بتوانند  دگرگونی عمده ای  ایجاد کنند که به نفع تولید کننده باشد.

ارسال نظرات