هشتمین سالگرد رحلت آیت ا... مشکینی در مشگین شهر گرامی داشته می شود

همزمان با روز شهرستان هشتمین سالگرد نکوداشت رحلت آیت ا... مشکینی با حضور یکی از نمایندگان استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در مشگین شهر گرامی داشته می شود.
کد خبر: ۸۵۴۷۷۰۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، همزمان با روز شهرستان هشتمین سالگرد نکوداشت رحلت حضرت آیت الله مشکینی عالم ربانی و اسوه اخلاق مراسم بزرگداشت وی با حضور اقشار مختلف مردمی و مشکینی با حضور یکی از نمایندگان استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در مورخه 8/5/94 روز پنج شنبه رأس ساعت 11:30 در محل مسجد امیرالمومنین (ع) برگزار می شود.

آیت الله علی اکبر فیض معروف به مشکینی در سال 1300 هجری شمسی در روستای آلنی از توابع شهر مشگین شهر استان اردبیل در خانواده ای متدین و اهل علم چشم به جهان گشود.

وی در زندگی نامه خودنوشت خود می نویسد:در اوایل کودکی حدود 4 سال در نجف اشرف که پدرم برای تحصیل علوم دینی در آن جا اقامت داشت به مکتب رفتم و سپس همراه پدرم به وطن بازگشته و مقداری از مقدمات علوم دینی را نزد ایشان فرا گرفتم.زمانی که پدرم را از دست دادم، برای جامه عمل پوشاندن به توصیه اکید آن مرحوم نسبت به اشتغالم به علوم دینی، به شهرستان اردبیل سفر کرده چند ماهی را برای فرا گرفتن صرف و نحو در آن جا سپری نمودم تا این که سرانجام توفیق یافتم که به زیارت عالمی متقی نائل آیم,وی کسی بود که از میان کشته شدگان و زخمیان مسجد گوهرشاد مشهد که به دستور دیکتاتور ایران، رضاخان پهلوی مورد تهاجم قرار گرفتند، نجات یافته بود، پس از آشنایی با این عالم بزرگوار بر آن شدم تا به همراه وی و دیگر طلاب اردبیل به سوی شهرستان قم به قصد ادامه تحصیل سفر کنم.

در دوران پهلوی اول در مدرسه فیضیه قم مشغول به تحصیل و مدتی در درس مرحوم آیت الله حجت کوه کمری، درس خارج مرحوم آیت الله بروجردی و آیت الله محقق داماد حاضر شده و از محضر این استادان کسب فیض کرد، بعد از وفات آیت الله بروجردی و فشار و تقابل علنی رژیم پهلوی دوم با دین و مرجعیت شیعه و قیام امام خمینی(ره) با امام همراه و در مبارزات علنی ضد شاه به فعالیت، سخنرانی و تبلیغ مشغول شد.

آیت الله مشکینی ،به بیماری خونی مزمنی دچار بودند و در تیر ماه 1386در بیمارستان بقیه الله بستری شد و عصر روز دوشنبه 8 مرداد1386،در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت,مراسم تشییع ایشان،در تهران و سپس در قم ، باحضور پرشور شخصیت های کشوری،لشگری ،علمی ، حوزوی و علاقه مندان وی برگزار شد.

پیکر آن مرحوم پس از اقامه نماز به امامت آیت الله مکارم شیرازی ،درحرم مطهر حضرت معصومه و در جوار قبور مراجع عظام تقلید آرام گرفت.به مناسبت رحلت ایشان مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت ها و سازمان ها پیام تسلیت فرستادندو در سراسر کشور یک روز و در شهر قم دو روز عزای عمومی اعلام شد.

ارسال نظرات