برنامه‌های بهسازی بافت فرسوده در اردبیل عملیاتی شود

مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان اردبیل به ضرورت عملیاتی شدن و خروج از شکل تبلیغاتی برنامه‌های بهسازی بافت فرسوده در این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۲۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

علی غفاری، در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل تصریح کرد: هزار و ۵۶۲ هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که این حجم جمعیت قابل توجهی از استان را در خود جا داده است.

وی افزود: این در حالی است که استان اردبیل از استان های زلزله خیز محسوب می شود و بافت فرسوده به دلیل مقاومت اندک ساختمان ها و ریز دانه بودن ساختمان ها منطقه امن در مقابل زلزله های شدید محسوب نمی شود.

مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان با اشاره به تجربه خسارات زلزله در شهرهایی که بافت فرسوده داشته اند، افزود: به عنوان مثال در بم رقم درشتی هزینه شد تا شهر دوباره زنده شود و این در حالی است که بهسازی به موقع می توانست بسیاری از خسارت ها را کاهش دهد.

غفاری به مشارکت ۳۳ نهاد اجرایی در سطح کشور در امر بهسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بهسازی بافت فرسوده از نان شب واجب تر است و با این وجود گرفتار برنامه های تبلیغاتی با خروجی اندک است.

وی تاکید دارد که سیاست های موجود مانع از تحقق اهداف چشم اندازه شده و با وجود اینکه در قانون مقاوم سازی سالانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده را داریم اما این مهم در کشور محقق نشده است.

مدیر عامل عمران و مسکن سازان استان با بیان اینکه همه نسبت به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تاکید دارند، اضافه کرد: در عمل اظهارات خروجی محسوسی ندارد و مردم ساکن در بافت فرسوده نیز خود با مشکل مواجه اند.

غفاری به تسهیلات گران بافت فرسوده و محدودیت های ساخت اشاره کرد و گفت: اگر بخش دولتی به دنبال تحقق اهداف خود است ضروری است تسهیلاتی را فراهم سازد تا متقاضی نیز به مشارکت متمایل شوند.

ارسال نظرات