روایت پیرمرد کارآفرین آفریقایی که در سازمان ملل سخنرانی کرد از شبکه مستند

برنامه «دریچه» این هفته مستند «مردی در مبارزه با بیابان» را برای پخش در نظر گرفته است؛ اثری که روایتی از تلاش یک مرد برای مبارزه با بیابان زایی است.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۶۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا کشاورزی تهیه‌کننده و کارگردان «دریچه» درباره پخش مستند «مردی در مبارزه با بیابان» گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم آفریقا دارند، بیابان زایی است و سال به سال بیابان در شهرها و کشورهای مختلف آفریقا در حال گسترش است. این موضوع باعث می شود زمین های کشاورزی که قبلا قابل زراعت بودند غیرقابل استفاده شوند.

وی افزود: دانشمندان در تلاش برای مبارزه با این معضل هستند و چنین مشکلی علاوه بر خلل ایجاد کردن در تأمین معاش مردم باعث کوچ آنها به شهرها می‌شود.

تهیه کننده «دریچه» یادآور شد: داستان «مردی در مبارزه با بیابان» درباره مردی از بورکینافاسو است. او توانسته با ابتکاراتی در روش‌های سنتی که قبلا نسل به نسل استفاده می‌شده، با بیابان زایی مقابله کند. او همچنین موفق شده زمین های وسیعی را که غیرقابل استفاده شده بودند، حاصلخیز کند.

کشاورزی تأکید کرد: سرنوشت و زندگی این مرد بسیار پرفراز و نشیب است و مستند از کودکی تا حال حاضر این پیرمرد را دربرمی‌گیرد. او اکنون در کارگاه‌های آموزشی به روستاییان کشورهای مختلف روش بیابان زدایی خود را آموزش می‌دهد و حتی در سازمان ملل سخنرانی کرده است.

برنامه «دریچه» با هدف نمایش برترین‌های سینمای مستند ایران و جهان در شبکه مستند پخش می‌شود و با رویکردی نو و متفاوت به معرفی و پخش بهترین مستندهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز دنیا می‌پردازد.

مستند «مردی در مبارزه با بیابان» پنجشنبه هشتم مرداد همزمان با روز «جنگل؛ رمز حیات» ساعت 23 در قالب برنامه «دریچه» روی آنتن می رود.

ارسال نظرات