صداقتی :

ارتباط بیشتر مسئولان و هنرمندان به نفع مردم است

محمدتقی صداقتی، هنرمند عرصه هنرهای تجسمی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار حجم هنرمندان حوزه هنری گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند مروری باشد بر توانمندی های هنرمندان كشورمان.
کد خبر: ۸۵۴۷۹۴۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این هنرمند مجسمه ساز   گفت: نكته ای كه وجود دارد این است كه در كنار برگزاری این نمایشگاه، باید فرصتی برای دیده شدن این آثار فراهم شود. اگر قرار باشد تنها نمایشگاه برگزار شده و تعداد محدودی از افراد از این آثار بازدید كنند نمی توانیم به اهدافمان دست پیدا كنیم.


وی گفت: هنرجویان هنرستان و دانشگاه ها و مراكز آموزشی دیگر، با آگاهی از برگزاری این قبیل نمایشگاه ها می توانند به صورت شخصی یا گروهی و حتی به عنوان یك كلاس درس از چنین فضاهایی استفاده كنند و درباره هر اثر، تكنیك و معنای آن گفت و گو و بحث و بررسی كنند.

صداقتی با اشاره به جایگاه شناخته شده حوزه هنری گفت: حوزه هنری می تواند با كمی تلاش بیشتر مسئولان گالری ها، باز كردن فضا و دعوت از هنرمندانی كه كمتر با این نهاد ارتباط دارند، تعاملات بین المللی و دعوت از هنرمندان سایر كشورها برای برگزاری نمایشگاه، جایگاه بهتری در بین گالری های كشورمان برای خودش ایجاد كند.

این هنرمند ادامه داد: این نهاد ظرفیت و امكانات تبدیل شدن به یكی از پایگاه های مهم تولید هنر باكیفیت و عرضه آن را دارد و باید دقت شود كه با توجه به اتفاقات روز، واكنش نشان دادن های به موقع به مسائل گوناگون و پذیرش سلیقه مختلف هنرمندان، با مردم ارتباط بیشتری گرفته و بر آن ها تاثیر بگذارد.

وی تاكید كرد: بازدید مسئولان شهری و فرهنگی از چنین نمایشگاه هایی نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی بر بهتر شدن ارتباط بین هنرمندان و مسئولان داشته باشد و درنهایت این مردم هستند كه از این ارتباط دوسویه منتفع خواهند شد و شهری آرام و زیبا خواهند داشت.

گفتنی است، نمایشگاه مجسمه و آثار حجمی هنرمندان مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری با نمایش 40 اثر از نادر قشقایی، ملك دادیار گروسیان، محمدابراهیم ابراهیمی، طاهر شیخ الحكمایی، عفت صلواتی، عبدالحمید قدیریان، علی اصغر یوزباشی و قدرت الله معماریان عصر یك‌شنبه 4 مرداد با حضور هنرمندان افتتاح شد و تا 14 مردادماه برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 19 به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه كرده و از تماشای این آثار بهره ببرند.


ارسال نظرات