رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ:

بیماری "نوروما" در انتظار خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند

یک متخصص طب فیزیکی گفت: استفاده از کفش پاشنه بلند پنجه‌های پا را هم درگیر و بین انگشت 3 و 4 پا ورم ایجاد می‌کند که به آن بیماری "نوروما" می گویند و درمان بسیار سختی دارد و بسیار دردآور است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۱۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمدرضا وفایی نسب، گفت: اغلب خانم‌هابه زیبایی و بلندی قد بسیار تمایل دارند و از کفش‌های پاشنه بلند استفاده می‌کنند در حالیکه راه رفتن با این کفش‌ها سخت و دشوار است و مشکلات کوتاه و دراز مدت برای بدن به وجود می‌آورد؛ توصیه ما این است که از کفش‌های پاشنه بلند حدالمقدور استفاده نکنند.

وی افزود: استفاده از کفش پاشنه بلند ریسک پیچ خوردگی پا را در خانم‌ها به وجود می‌آورد و هر لحظه ممکن است فرد دچار این مشکل شود.

این متخصص طب فیزیکی؛ بیماری نوروما را ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند دانست و افزود: استفاده از کفش پاشنه بلند پنجه‌های پا را هم درگیر و بین انگشت 3 و 4 پا ورم ایجاد می‌کند که به آن بیماری "نوروما" گفته می‌شود و درمان بسیار سختی دارد و بسیار دردآور است؛ همچنین در دراز مدت زیبایی انگشتان را در کنار دردی که دارد به خطر می‌اندازد.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، تصریح کرد: در بدن افراد خط جاذبه وجود دارد که وقتی فردی کفش پاشنه بلند می‌پوشد خط شاقول به هم می‌خورد و فرد برای اینکه به سمت جلو متمایل نشود مجبور است زانوی خود را خم کند و همین خمیدگی زانو به اجبار لگن و ستون فقرات را هم تکان و حرکت می‌دهد و این موضوع موجب می‌شود تا ستون فقرات و لگن از هم راستایی خارج شوند و به تبع آن کمر درد و درد لگن به سراغ آنها بیاید.

عضو انجمن طب فیزیکی ایران، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند را عاملی در از بین رفتن زیبایی بدن دانست و اظهار کرد: خانم‌هایی که به طور طولانی مدت از کفش پانه بلند استفاده می‌کنند، دچار کشیدگی و انقباظ ساق پا، درد زانو و آرتروز و درد کمر و در نهایت بد شکلی در قسمت شکم و لگن نیز می‌شوند.

وی درباره استاندارد بودن یک کفش نیز گفت: یک کفش پاشنه‌دار استاندارد باید 2 و نیم سانتیمتر باشد و بالاتر از آن ریسک بیماری‌های نامبرده شده در بدن را افزایش می‌دهد، همچنین مدت زمانی که یک خانم می‌تواند از کفش پاشنه بلند استفاده کند حداکثر 3 ساعت است، اما توصیه ما این است که از کفش بدون پاشنه و تخت استفاده کنند.

وفایی نسب، به استرس و دلهره خانم‌هایی که از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند، اشاره کرد و گفت: خانم‌هایی که از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند نسبت به دیگر خانم‌ها ممکن است استرس و اضطراب بیشتری داشته باشند، چون هر لحظه به این فکر هستند که دچار پیچ خوردگی و شکستگی پا نشوند.
ارسال نظرات