خبرهای داغ:

تجمع اعتراضی برای رهایی «امام جمیل الامین» از زندان‌های آمریکا + تصاویر

مسلمانان شهر فیلادلفیا با برگزاری مراسمی در این شهر ضمن گرامیداشت یاد «امام جمیل الامین»، خواستار رهایی وی از بند اسارت دولت آمریکا شدند.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۲۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسلمانان شهر فیلادلفیا در آمریکا روز یکشنبه با تجمع در یکی از پارک‌های این شهر، مراسم تجلیلی از «امام جمیل الامین» را که در  زندان انفرادی به سر می‌برد برگزار کردند.

امام جمیل الامین یکی از معروفترین زندانیان سیاسی امریکا است و رهبری گروه «بلک پنتر» را به عهده داشته است. وی طی این دوران در قامت یک پیشرو و فعال اجتماعی در جامعه آمریکا نقش‌آفرینی می‌کرد. اما در پی یک ماجرای تیراندازی بازداشت شد و دادگاه وی را سریعا در ماجرای قتل 2 پلیس مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد. 

این رهبر مسلمان بیش از 15 سال است که در حبس به سر می‌برد و برای جدا نگه‌داشتن آن از سایر زندانی‌ها وی را در سلول انفرادی محبوس کرده‌اند.

به گفته فعالان اجتماعی، اف‌بی‌ای سال‌ها به‌ دنبال دستگیری و توقیف امام جمیل الامین بوده تا اینکه نهایتا موفق شود به اتهام قتل 2 پلیس وی را از جامعه امریکا جدا کرده و در زندان منزوی کند.

در این برنامه برخی رهبران گروه «بلک پنتر» و تعدادی از زندانیان سیاسی  آزاد شده در آمریکا سخنرانی کردند. در این مراسم همسر امام جمیل الامین  نیز در این جمع حاضر شد.

یکی از  رهبران مسلمان در بخشی از  سخنرانی خود در این مراسم گفت: دولت فدرال آمریکا در خصوص مدیریت کشور بسیار پیچیده عمل می‌کند, دولتمردان آمریکا بر اساس اینکه چه کسی و در چه جایگاهی صحبت و عمل می‌کند, حساسیت نشان می‌دهند؛ شاخص تاثیرپذیری این است و نه اینکه چه گفته می‌شود. دولت فدرال در زمانی که تشخیص بدهد فردی تأثیرگذار است، دست بکار می‌شود.

وی در ادامه افزود: «امام مومیا» نفر بعد از مالکوم ایکس بود که دولت آمریکا  نمی‌توانست تبعات رهبری وی را تحمل کند. اگر امام الامین در بین مسلمانان باشد، می‌توانست مدیریت و رهبری مسلمانان را به عهده بگیرد و مسلمانان را به یک لایه بالاتری سوق بدهد. اگر دولت امریکا می‌خواست که  در زمان شکل‌گیری رهبریت مومیا عملیات بازدارنده  انجام بدهد، باید هزینه‌ای هنگفتی را از نظر  مالی, اجتماعی و بین‌المللی تحمل می‌کرد.

این فعال و پیشروی اجتماعی مسلمان در ادامه افزود: اگر امروز ما را می‌بینید که صحبت می‌کنیم و سخنرانی می‌کنیم و اتفاقی نمی‌افتد به این علت است که چندان قدرت تاثیرگذاری نداریم، در غیر این‌صورت یا ما را می‌ترساندند و یا کتک می‌خوردیم و یا به زندان افکنده می‌شدیم.

در این مراسم، حضار پس از هر سخنرانی همصدا با یکدیگر فریاد برآورده و آزادی امام جمیل الامین را خواستار می‌شدند.

به گفته رهبران سیاهپوست آمریکایی، امام جمیل الامین تنها مسلمانی نیست که  برای وی پاپوشی درست شده است، بلکه فعال  سیاسی و مجری رادیو «مومی ابوجمال» هم یکی از دیگر مسلمانانی است که با چنین اتهاماتی مواجه شده است تا از حرکت و پیشرفت اجتماعی مسلمانان سیاه‌پوست جلوگیری شود.

یکی از رهبران مسلمان سیاهپوست حاضر در این مراسم در مصاحبه با خبرنگار تسنیم گفت: من بسیار خرسندم و متعجب که  یک خبرگزاری برای پوشش این موضوع  بسیار مهم به اینجا آمده است. در حال حاضر بیشتر مسائل جاری از سوی رسانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. صبحت بر سر این نیست که همه می‌شنوند و می‌بینند, مهم اینجا است که وظیفه یک خبرگزاری فاش کردن اسرار پشت پرده و نشان دادن حقیقت امور است.




ارسال نظرات
پر بیننده ها