خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش عرصه‌های‌جدیدی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی باز خواهد کرد

کفاش گفت: عملیاتی کردن سند توسعه نماز، توسعه، تجهیز و رفع مشکلات ۶۵۰ مرکز دارالقرآن و طرح قرائت تقلیدی و ۱۰ ها طرح دیگر محصول فکر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ قرآنی است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۹۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور با حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش و حمید رضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار گردید.

کفاش، معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش وپرورش در آئین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور، گفت: برای پیشرفت کشور به همدلی و همزبانی دولت و ملت نیازمندیم و باید ریشه های این همدلی و همزبانی را در فرهنگ قرآن پیدا کرد.

وی افزود: دانش آموزان برگزیده قرآنی می توانند ریشه های همدلی و همزبانی را در بین دوستان، خانواده و جامعه ترویج دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس آموزه های قرآن، آنچه همدلی و همزبانی را محقق می کند مثبت اندیشی، دیدن خوبی ها، مطرح کردن و ترویج دادن آن هاست.

کفاش گفت: خوبی باید فرهنگ سازی شود و خوبی ها باید در جامعه مطرح شوند تا جامعه مثبت ها را ببیند و چشم بر امور منفی ببندد.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در سایه مثبت اندیشی ایجاد می شود، گفت: چهره ها و اساتید قرآنی کشور باید در بین دانش آموزان کشور خوبی ها را دیدن را آموزش دهند و ترویج کنند.

وی تصریح کرد: جهت گیری های تعلیمات قرآنی و آموزش دروس و مفاهیم قرآنی اگر منجر به تربیت قرآنی نشود، خسران است و اگر منجر به ترتیت چهره هایی متحمل، وسیع نگر و صادق نشود، ضرر کرده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:همین که امروز هزار دانش آموز دختر محجبه به شکل کاروان حرکت می کنند به معنای ترویج خوبی ها و پاکدلی ها و محو بدی هاست.

وی تاکید کرد: جوان قرآنی ما باید آن قدر قدرت استدلال خود را بالا ببرد تا در جوامع مختلف با قاطعیت سخن بگوید و دیگران را به مکتب اسلام دعوت کند.

کفاش بیان کرد: دانش آموز قرآنی باید از آموزه های قرآنی دریابد که توجه به منافع ملی همدلی و همزبانی ایجاد می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید بتوانند منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح دهند و در برابر افراد سهل بنیان استدلال کنند که لازمه آن بالا بردن سطح اطلاعات قرآنی و محدود نماندن است.

کفاش گفت: دانش آموزان قرآنی نباید به این علت که سطح معلوماتی بالاتر از دیگر همسن و سالان خود دارند از آن ها فاصله بگیرند و به واسطه این که دانش آموز دیگری موقعیت آشنایی برایش فراهم نبوده وی را از خود دور کنند بلکه باید آن ها را به جمع خود اضافه کنند.

وی افزود: مراحل یادگیری قرآن باید منجر به انس با قرآن شود و رفتار قرآنی را ترویج دهد وگرنه ما چیزی به دست نیاورده ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش تمام فعالیت های قرآنی دوره های گذشته را ارج می نهد و هیچ کدام را حذف نخواهد کرد بلکه عرصه های جدیدی را در زمینه فعالیت های قرآنی باز خواهد کرد.

کفاش ادامه داد: عملیاتی کردن سند توسعه نماز، توسعه، تجهیز و رفع مشکلات ۶۵۰ مرکز دارالقرآن و طرح قرائت تقلیدی و ۱۰ ها طرح دیگر محصول فکر همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن فراسلیقه ای و فراجناحی است، اظهار داشت: انس با قرآن محصول نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان برگزیده قرآنی باید بدانند این مرحله ورود به قرآن است و پایان آن زمانی است که به عنوان چهره های شاخص قرآنی در جامعه مطرح شوند و روشنگر بخشی از جامعه باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها