خبرهای داغ:
آیت الله جوادی آملی:

از ایجاد هرگونه دودستگی در کشور پرهیز شود

آیت الله جوادی آملی با ابراز نگرانی از وضعیت نا مناسب سواحل خواستار ساماندهی عملی این نقاط به حیث فرهنگی شد و تاکید کرد که همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در خصوص مسأله دریا و مدیریت آن باید احساس مسؤولیت کنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۴۲
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله جوادی آملی، شب گذشته در دیدار مدیر کل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در دماوند با اشاره به خدمات مهم و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر گفت: همه افرادی که در مدینه نبودن در مسجد پیامبر اکرم(ص) سخنان نورانی آن حضرت را گوش کردند همین کاری که سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان طرح هجرت و اعزام دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را محل اجتماع مؤمنان و بیان مطالب دینی و تبلیغی دانست و گفت: باید در مساجد سخنان علمی و دینی بیان شود و اگر صحبت های عالمانه در مساجد بیان نشود پس مردم این مسائل را از کجا بیاموزند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید براین که یک مبلغ دینی باید در سخنرانی های خود مطالب تازه و متنوع را بیان کند، ادامه داد: تکرار مکررات به هیچ عنوان به صلاح نیست، آنقدر احادیث پر بار وجود دارد که هر چه شما بررسی کنید مطالب تازه ای به دست می آید.

 

وی با بیان این که مطالب و حرف های تکراری و خسته کننده مخاطب را از مساجد فراری می دهد، افزود: نماز جمعه، حسینیه ها و محافل مذهبی باید مردم را به رحمت الهی امیدوار کند، خداوند متعال غضب دارد، اما رحمت او بیش از غضب است.

 

این مرجغ تقلید با بیان این که وظیفه داریم تبلیغ دین کنیم و مردم را به وحدت، حب علی(ع) و ائمه معصومین(ع) دعوت کنیم، ادامه داد: مردم و جوانان را ناامید نکنیم و تشویق به حضور در مساجد باید در دستور کار مبلغان دینی قرار گیرد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید براین که مبلغان دینی در سخنرانی های خود روح امید به مردم و جوانان را بیشتر در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر در منابر و خطابه ها تذکر داده شود.

 

این مرجع تقلید با بیان این که مبلغان و روحانیان باید این مطالب را برای مردم بازگو کنند، افزود: اگر این مسائل برای مردم بیان شود مردم دوست علی و اولاد علی(ع) می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم بدانند شخصیتی همچون حضرت علی(ع) برای هدایت مردم به یمن هجرت می‌کند و در راستای آن علما و روحانیت ما نیز در همین راستا هجرت را می پذیرند، ارادت مردم نیز بیشتر می شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امام صادق(ع) در جای می فرمایند اگر معصیت می‌کنید به اندازهای باشد که بتوانید آتش را در دستان خود نگه داشته باشید.

 

این مرجع تقلید در ادامه گفت: چه کسی می تواند آتش را لحظه ای در دست خود نگه دارد خدا نکند که ما بفهمیم جهنم چه خبر است این که گفته می‌شود انسان از آتش دنیا می تواند نجات پیدا کند اگر آتش به خانه آدم سرایت کرد بیرون می آید و نجات می یابد به لباس ادم سرایت کرد می تواند لباس دیگر بپوشد به بدن انسان سرایت انسان می تواند راحت شود دیگر بعد از مرگ سختی درکار نیست اما انسان از شعله قیامت نمی تواند نجات بیابد چون این آتش آتش از درون انسان است از درون اتش بگیرد چگونه می تواند تحمل کند.

 

وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف و عدم رعایت حجاب در جامعه گفت: این آیات قرآن است و این حرف و سخن خدا در مورد گناهان و عذاب است.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که دریا منشأ رأفت است اما اگر قهر کند کاری می‌کند که با فرعون انجام داده است، ادامه داد: این همه برکات در دریا وجود دارد و استفاده درست از آن هم قابل دسترس است.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت وحدت در دنیای اسلام تأکید کرد و گفت: امروز در کشور نیز باید از هر گونه دو دستگی در کشور و منطقه به شدت پرهیز شود.

 

وی همچنین دادن امید به جامعه اسلامی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا زمینه های ایجاد شور و نشاط معنوی در جوانان و نوجوانان فراهم شود.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی ایجاد امید و نشاط معنوی را یکی از وظایف روحانیت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله به حتم در رشد و تعالی جامعه کمک خواهد کرد.

 

این مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بر ضرورت همدلی و همزبانی در دنیای اسلام تأکید کرد و آن را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: روحانیت امروز مصداق تحقق شعار همدلی و هم زبانی است.

 

وی با تأکید براین که همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی در خصوص مسأله دریا و مدیریت آن باید احساس مسؤولیت کنند، ادامه داد: طبق آیات و نص صریح قرآن گناه در دریا و ارتکاب آن هیچ فرقی با خشکی ندارد.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین گفت: توسل و تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) بهترین راه نجات بشر و پیروزی دنیای اسلام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها