پذیرش دانشجو در 14 رشته تحصیلی پیام نور نمین

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین گفت: این واحد با فراهم ساختن امکانات روز و فضای آموزشی مطلوب در 14 رشته تحصیلی دانشجو جذب می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۸۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

فردین نظافتی، در گفتگو با خبرگزاری بسیج از نمین، با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور واحد نمین مجموعه‌ای از مراکز آموزش عالی کشور بوده و از سال 1386 نسبت به جذب دانشجو اقدام کرده است، اظهار کرد: این واحد در 14 رشته تحصیلی از قبیل رشته‌های حقوق، حسابداری، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات فارسی، مترجمی زبان انگلیسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌ریزی روستایی، مدیریت برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش پیش‌دبستانی، روانشناسی، مبانی آب‌وهوا شناسی، فقه، مبانی و حقوق اسلامی و فلسفه و کلام دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به سطح علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پیام نور گفت: فارغ‌التحصیلان پایم نور در آزمون‌های استخدامی و قبول‌شدگان در مقاطع بالاتر دانشگاه‌ها آمار قبولی زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین افزود: این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم بوده و مدرک آن نیز معتبر است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در پیام نور کمترین هزینه شهریه‌ای را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: هزینه یک ترم دانشگاه پیام نور را می‌توان با هزینه یک مهدکودک و پیش‌دبستانی محسوب کرد.

نظافتی از ارائه وام‌های دانشجویی در واحد پیام نور نمین خبر داد، گفت: دانشجویان می‌توانند شهریه خود را در دو مرحله و تا شروع ترم بعد پرداخت کنند.

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه پیام نور برای اخذ نمره قبولی مطلوب‌تر توسط دانشجویان افزود: دانشجویان در سال تحصیلی جدید یک‌سوم کتاب را به‌عنوان میان‌ترم و در پایان نیمسال با حذف یک‌سوم اولیه، دوسوم بعدی کتاب را امتحان خواهند داد.

این مسئول بیان کرد: در صورت غیبت دانشجو در امتحان میان‌ترم، وی در امتحان نیمسال دو سوم کتاب را از 20 نمره امتحان خواهد داد.

وی با بیان اینکه تحصیل همزمان در دو رشته از دیگر مزایای دانشگاه پیام نور است، گفت: این امر موجب شده تا دانشجویان در دو رشته متفاوت و در دو دانشگاه مجزا ادامه تحصیل دهند.

نظافتی در ادامه سخنان خود افزود: در سال 1386 از دیگر استان‌ها و دیگر شهرستان‌های استان اردبیل دانشجویان برای تحصیل در نمین حضور پیدا می‌کردند، اما در حال حاضر خانواده‌ها برای تسهیل در امورات، دانشگاه‌های بومی را بیشتر مدنظر قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح یکپارچه‌سازی در دانشگاه‌های پیام نور، تحصیل به‌صورت دانشجوی مهمان را به‌راحتی امکان‌پذیر کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین از بیمه حوادث دانشجویی و بیمه تکمیلی از دیگر مزایای و تسهیلات این دانشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به فراهم بودن فناوری‌های روز در دانشگاه پیام نور واحد نمین گفت: سایت کامپیوتر این واحد با 19 کابین مجهز به اینترنت پرسرعت آماده ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان است.

وی افزود: لابراتوار زبان انگلیسی نیز با 25 کابین و آخرین امکانات روز راه‌اندازی شده است.

نظافتی با بیان اینکه واحد پیام نور نمین مجهز به آزمایشگاه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است، اظهار کرد: فضاهای آموزشی این واحد برای آموزش‌های نوین توسط اساتید فراهم شده است.

وی گفت: در دانشگاه پیام نور واحد نمین تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون الکترونیکی 42 دانشجو به‌طور همزمان امکان‌پذیر است.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین افزود: در امتحانات الکترونیکی ضمن اینکه در زمان و هزینه صرفه‌جویی به سزایی می‌شود دانشجو می‌تواند پس از اتمام آزمون نمره خود را مشاهده کند.

وی بیان کرد: پیام نور واحد نمین بعد از مراکز ، اولین واحد در سطح استان بوده که به چنین سطحی از امکانات روز تجهیز شده است.

نظافتی با اشاره به اینکه برای تبدیل واحد پیام نور نمین به مرکز تنها جمعیت دانشجو مطرح بوده و سایر گزینه‌ها فراهم است، گفت: اکنون نزدیک به 800 دانشجو در واحد نمین مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: اقبال عمومی از رشته‌های فنی، مهندسی و علوم تجربی رو به افزایش بوده و اگر امکان اخذ مجوز برای رشته‌های جدید فراهم شود، در تعداد پذیرش دانشجویان افزایش چشمگیری خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: تا سال 92 سالانه حداقل دو رشته تحصیلی و حداکثر پنج رشته تحصیلی جدید به تعداد رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد نمین اضافه می‌شد اما پس از سال 92 این امر با تغییر رویکرد وزارت علوم مشروط بر جذب هیئت‌علمی برای هر رشته جدید امکان‌پذیر شده است.

وی گفت: برای رشته‌های مهندسی و فنی زیرساخت‌های اولیه از قبیل سایت کامپیوتر، آزمایشگاه‌ها و اساتید بومی مربوط به رشته‌ها در سطح شهرستان وجود دارد.

نظافتی با بیان اینکه درصدد آن هستیم تا تعداد رشته‌های موجود را به 20 رشته افزایش دهیم، افزود: امید بر آن داریم که وزارت علم در خصوص ارائه مجوز رشته‌های جدید تجدیدنظری کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور نیمه‌وقت و غیرحضوری بوده و اغلب از اساتید مدعو استفاده می‌شود و جذب هیئت‌علمی برای هر رشته تحصیلی در پیام نور امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین با تقدیر و تشکر از اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان در خصوص همکاری‌های لازم در خصوص برگزاری کلاس‌های پیام نور در سال‌های اولیه تأسیس گفت: واحد پیام نور نمین فعالیت خود را از یک اتاق 12 مترمربعی در سال 86 شروع کرده و در حال حاضر چنین امکانات روز را برای دانشجویان فراهم ساخته است.

وی گفت: بیش از پنج هزار و 200 مترمربع فضای آموزشی دانشگاه واحد پیام نور نمین بوده که دو هزار 350 مترمربع زیربنای ساختمان و نزدیک به دو هزار و 300 نفر دانشجو دارای ظرفیت است.

نظافتی افزود: دانشگاه پیام نور نمین از نظر امکانات آموزشی و فضای آموزشی در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به تشکل‌های دانشجویی موجود در واحد پیام نور نمین گفت: تشکل‌های از قبیل بسیج دانشجویی، هلال‌احمر و سایر انجمن‌های علمی و ادبی در این واحد فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد نمین گفت : بسیج دانشجوی این واحد یک تشکل فرهنگی قوی بوده و سال‌های متوالی جایگاه برتر را در بین دانشگاه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات