مراسم افتتاحيه طرح هجرت و گروههاي جهادي بسيج سازندگي در كوثر

مراسم افتتاحيه طرح هجرت 3 و گروههاي جهادي بسيج سازندگي در كوثر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۸۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، سرهنگ دوم پاسدار بيژن راعي، فرمانده سپاه كوثر در اين مراسم ضمن خير مقدم اظهار داشت: 14 مدرسه در شهرستان کوثر از طرح هجرت 3 با همكاري بسيج سازندگي در تابستان سال جاری با شرکت بیش از هزار دانش آموز ساماندهی شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح هجرت 3، کار بهسازی و نوسازی مدارس شهرستان در عرصه‌های مختلف از جمله تعمیر میز و نیمکت، نقاشی، رنگ‌آمیزی، خطاطی و تعمیر سرویس بهداشتی را با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال بر عهده گرفته اند.

فرمانده سپاه ناحيه كوثر به 15 پايگاه فعال در راستاي محروميت زدايي در روستاها اشاره كرد و افزود: بسيجيان اردوهاي جهادي در روستاها توانسته اند در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از محرومان اقدامات شايسته اي را انجام دهند.

در ادامه حجت الاسلام عابدي، مسئول نمايندگي سپاه ناحيه خلخال كه در اين مراسم سخن مي گفت؛ اظهار كرد: بسیج سازندگی کوثر در سال 93 توانسته است ضمن انجام تعهدات خويش در راستاي احياي اقتصاد مقاومتي و محروميت زدايي در روستاها؛ اقدامات شايته اي را در اجراي پروژه هاي عمراني در شهر و روستا انجام دهد.

وي به اعزام اکیپ جهادي حلقه هاي صالحين در جهت محروميت زدايي و سازندگي در روستاها خبر داد و ابراز داشت: با شناسايي روستاهاي محروم در شهرستان كوثر 600 نفر از دانش آموزان در قالب اردوهاي جهادي يك روزه حلقه هاي صالحين و همچنين 500 نفر در قالب محروميت زدايي و ياري رساندن به اهالي آن روستاها اعزام مي شوند.

نماينده ولي فقيه در سپاه خلخال اجرای هشت پروژه محرومیت‌زدایی در روستاهای محروم شهرستان اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل احداث منبع ذخیره آب، غسالخانه، احداث خانه عالم، خانه بهداشت، ساخت کتابخانه مي باشد كه از مهمترين آنها مي توان آبرساني به روستاي كچل درق را عنوان كرد كه با اعتبار بالغ بر 10 ميليون تومان در چند روز آينده در قالب اردوهاي جهادي طرح هجرت به بهره برداري خواهد رسيد.

وی با اشاره به اقدامات موثر بسیج سازندگی در کشور به خصوص شهرستان کوثر، ماهیت شکل‌گیری بسیج سازندگی را استفاده از ظرفیت نسل جوان در آبادانی و توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد كه مستلزم هماهنگی و تعامل در راستای ورود و توسعه فعالیت‌های بسیج سازندگی در سایر دستگاه‌ها‌ست.

ارسال نظرات