نسبت به بازگشایی گمرک اصلاندوز بدقولی می شود

امام جمعه اصلاندوز گفت:با اینکه مقدمات بازگشایی گمرک اصلاندوز مهیاست اما نسبت به بازگشایی این گمرک بدقولی می شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۲۲۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام عظیم اسدزاده، امام جمعه اصلاندوز در جلسه شورای اداری شهرستان پارس اباد در محل سالن اجتماعات سدمیل مغان اصلاندوز گفت:در طول 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور انصافا کارهای خوبی از سوی مسئولان انجام گرفته است که در سایه تلاشهای شبانه روزی این مسئولان قدرتهای بزرگ دنیا به پای میز مذاکره کشانده شده اند.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در منطقه بخصوص در مناطق عشایری استان خاطرنشان کرد:وضعیت منطقه عشایری و روستایی شهرستان پارس آباد و اصلاندوز نسبت به سایر مناطق کشور از وضعیت قابل قبولی برخوردار است اما نقصانی دارد که باید با توجهات ویژه استاندار و مسئولان ذی ربط مشکلات این مناطق حل و فصل شود.

امام جمعه اصلاندوز با انتقاد از بدقولی هایی که برای بازگشایی گمرک اصلاندوز و ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان از طرف مسئولان شده است افزود:مقدمات بازگشایی مرز اصلاندوز مهیاست اما با بدقولی هایی که از سوی برخی مسئولان به این مساله و همچنین ارتقای بخش به شهرستان می شود باعث نارضایتی و رنجش مردم و اهالی منطقه مغان شده است.

وی افزود:احساس می شود حق منطقه اصلاندوز بخوبی ادا نمی شود بخش اصلاندوز یکی از بخشهایی است که در جایگاه یک شهرستان فعالیت دارد اما برخی از ادارات مانند تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد.

حجت الاسلام اسدزاده همچنین وضعیت مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اصلاندوز را نامناسب عنوان کرد و گفت:با تلاش بخشدار اصلاندوز اعتبار بهسازی این مجتمع تامین شده است.

وی مساله آب شرب و کشاورزی روستاهای شرق و غرب دره رود را یکی از مشکلات بزرگ منطقه عنوان کرد و از استاندار خواست هر چه سریعتر نسبت به حل مشکلات کشاورزان و باغدارانی که هرساله دچار خسارت می شوند اقدام جدی و عملی کنند.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه به مسایل فرهنگی اصلاندوز هم اشاره کرد و گفت:بیش از 30 شبکه خارجی از طریق گیرنده های دیجیتال در منطقه با بهترین کیفیت وارد خانه های مردم شده که نیاز است رسانه ملی نسبت به بالابردن کیفیت شبکه ها و برنامه های صدا و سیما در این نقطه صفر مرزی تلاش و همت گمارند.

حجت الاسلام اسدزاده با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش منطقه هم گفت:برخی از مدارس از وضعیت خوبی برخوردار نیستند افت تحصیلی در منطقه زیاد شده و شکایت و گلایه هایی که از سوی والدین دانش آموزان به گوش ما می رسد کمبود معلم فیزیک و شیمی و سایر دروس خاص است که امیدواریم استاندار اردبیل به این وضعیت هم رسیدگی کنند.

وی خطاب به استاندار اردبیل و جمعی از مدیران کل استان اظهار کرد:مدارس منطقه اصلاندوز آزمایشگاه معلمان غیر بومی است معلمانی که از شهرستانهایی مانند مشکین شهر به این منطقه می آیند جوابگوی مطالبات و قابل قبول دانش آموزان نیستند.با اینکه دانش آموزان مستعد و علاقمند به درس در این منطقه زیاد است اما با این وضعیت شاهد ترک تحصیلی و افت تحصیلی دانش آموزان هستیم و اگر تصمیم گیری در این موضوع نشود در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب جوی های خیابانها و کوچه های شهر از استاندار و مدیر کل امور آبیاری استان اردبیل خواست نسبت به لوله کشی از طریق پمپاژ به داخل جوی های شهر دستورات لازم را بدهند تا این آب بصورت روزانه و مداوم در سطح شهر جریان داشته باشد.

ارسال نظرات