خبرهای داغ:
ظریف:

حالا نوبت اسرائیل است که "ان‌‌پی‌‌تی" را امضا کند

وزیر خارجه ایران در روزنامه گاردین نوشته ایران توافقی تاریخی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود امضا کرده و اکنون نوبت آن است که اسرائیل پیمان ان‌‌پی‌تی را امضا کند.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۹۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با نگارش یادداشتی در روزنامه گاردین با توجه به موافقت ایران با سند برجام از رژیم صهیونیستی خواسته با امضای پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) به سمت هدف خلع سلاح‌های هسته‌ای گام بردارد. 

آقای ظریف در این یادداشت، امضای سند برجام میان ایران و گروه 1+5 را گامی برای برای تبدیل برنامه هسته‌ای ایران از "بحران غیرضرور" به عرصه‌ای برای منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دانسته و این سند را "بنیادی محکم" دانسته که بایستی اساس اقدامات آینده قرار گیرد.

ظریف نوشت: "برنامه جامع اقدام مشترک، وضعیت ایران برای منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای را تقویت می‌کند. اکنون وقت آن است که ما این منطقه را طوری گسترش دهیم که کل منطقه خاورمیانه را شامل شود."

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با خاطرنشان کردن اینکه ایران همواره خواستار منع سلاح‌های گسترش جمعی بوده تأکید می‌کند این درخواست‌ها پیش از آنکه صدام، دیکتاتور معدوم عراق از سلاح‌های کشتار چمعی علیه ایران استفاده کند، وجود داشته است. او نوشت: "اینکه درخواست‌های ایران قبل از استفاده صدام از سلاح‌های کشتار جمعی علیه ایران انجام شده شاهدی بر عمق تعهدات کشور من در این نهضت است."

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ایران در این مسیر از همراهی و حمایت برخی از دوستان عرب خود برخوردار بوده می‌نویسد: "اسرائیل که محل نگهداری تنها برنامه تسلیحاتی خاورمیانه است در این باره مقاومت به خرج داده است."


ارسال نظرات
پر بیننده ها