شهرستان كوثر پايگاه ثابت انتقال خون ندارد

شهرستان كوثر با جمعيت 24 هزار نفري فاقد پايگاه دائمي انتقال خون است.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۰۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، نهم مرداد ماه روز انتقال خون نام گذاري شده است كه در اين روز مردم در پايگاههاي دائمي و سيار انتقال خون از روي انسان دوستي و به هر دليل مختلفي مشتاق به اهداي خون هستند؛ اما؛ شهرستان كوثر با جمعيت 24 هزار نفري فاقد اين پايگاه است كه لازم است در راستای ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان به خون نسبت به ايجاد پايگاه دائمي انتقال خون در سطح شهرستان اقدامات شايسته اي صورت گيرد.

نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان، باعث کاهش انگیزه داوطلبان اهدای خون شده است؛ بطوریکه افراد زیادی را شاهد بودم که علی رغم تمایل به اهدای خون داوطلبانه، به علت عدم وجود پایگاه ثابت انتقال خون و دوری از مرکز استان از تصمیم خود منصرف شده اند.

شهرستان كوثر به علت فاصله 80 كيلومتري با مركز استان و همچنين مسافت زياد با شهرستان همجوار خلخال، الزاماَ نيازمند پايگاه دائمي انتقال خون است.

از سويي؛ قرار گرفتن اين شهرستان در مسیر ترانزیتی محور اردبيل - سرچم با حوادث ترافیکی بالا و نیاز همیشگی به خون و فراورده های خونی از ديگر دلایل ضرورت وجود پایگاه انتقال دائمي خون در شهرستان می باشد؛ اين درحالي است كه فقط پايگاه سيار انتقال خون با همكاري و هماهنگي هلال احمر و شبكه بهداشت شهرستان صورت ميگيرد كه در اين مواقع هم انتظار و نوبت گيري افراد، علاقه آنان را نسبت به اهداي خون كاهش مي دهد.

انتظار ميرود كه مسئولين ذيربط نسبت به پيگيري ايجاد پايگاه دائمي انتقال و اهداي خون در شهرستان اقدامات شايسته اي انجام دهند.

ارسال نظرات