سنگوی کاخ سفید:

رد برجام هسته ای آمریکا را منزوی می کند

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از وال استریت ژورنال، کاخ سفید به کنگره هشدار داد که اگر جمع بندی هسته‌ای با ایران را تصویب نکند، امریکا منزوی و جنگی دیگر آغاز می ‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۳۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت جمع بندی هسته‌ای با ایران مورد حمایت حدود 90 کشور «از جمله کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان» است. جاش ارنست گفت از آنجایی که تعداد زیادی از کشورها از این جمع بندی حمایت می‌کنند، «اعمال مجدد تحریم‌ها در صورتی که کنگره با این توافق مخالفت کند، اصولاً غیرممکن است»

سخنگوی کاخ سفید گفت: «و حقیقت این است که رد این توافق تنها نیاز به استفاده از گزینه نظامی را محتمل‌تر می‌کند زیرا برای ما تشکیل مجدد ائتلاف بین المللی برای دستیابی به توافق دیپلماتیک غیرممکن خواهد بود.»

ایران و گروه 1+5 متشکل از امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین بعلاوه آلمان در تاریخ 23 تیر پس از چندین روز مذاکرات سخت و فشرده در شهر وین پایتخت اتریش بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به جمع بندی نهایی رسیدند.

بیشتر جمهوری خواهان مخالف این جمع بندی هسته‌ای هستند اما برای بی اثر کردن وتوی اوباما نیازمند دو سوم آراء نمایندگان کنگره، متشکل از نمایندگان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها، هستند.

کنگره امریکا در حال بررسی متن برجام است و تا 26 شهریور (17 سپتامبر) مهلت دارد درباره آن تصمیم گیری کند.

ارسال نظرات