آمریکا و متحدانش در هرم ظلم به دنیا قرار گرفته و ناقض حقوق بشر جهانی هستند

امام جمعه خلخال گفت: آمریکا و متحدانش در هرم ظلم به دنیا قرار گرفته و ناقض حقوق بشر جهانی هستند.
کد خبر: ۸۵۴۸۷۳۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام امیر رشتبری، خطیب نماز جمعه خلخال در جمع نمازگزاران خلخالی گفت: آمریکا و متحدانش در هرم ظلم به دنیا قرار گرفته و ناقض حقوق بشر جهانی هستند.

رشتبری گفت: در همه جای دنیا ظلم این کشورها ثابت شده و آنها تمام حقوق بشر را زیر پا نهاده و با حمله اتمی به مردم بیگناه هیروشما و ناکازاکی و کشتار بیش از 160 هزار نفر در یک روز نهایت اخلاق غیرانسانی خود را به نمایش گذاشتند ، مگر می شود به آنها دفاع کننده از حقوق بشر گفت.

رشتبری گفت: در جنگ ما علیه عراق ، و در برخی از مناطق در کشورهای مختلف شاهد حمله شیمیایی و اتمی آنها بوده ایم که چقدر از بیگناهان با وضعیت وخیم جسمی و روحی در حال زندگی فلاکت بار هستندکه این ها همه نشان از تظلم به مردم دنیا توسط کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر است.

وی ا فزود: رهبر معظم انقلاب استفاده وساخت بمب اتمی را حرام دانسته و همانطور که در مذاکرات ومجامع بین المللی نیز بارها گفته ایم ما قصد ساخت سلاح اتمی را نداریم و نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته با پایان یافتن مذاکرات پای خیلی از کشورهای مختلف در قالب کاروان های سیاسی ، سفرا و تجار و بازرگانان به ایران باز شده و انتظار داریم که مسئولان کشوری با در نظر گرفتن شرایط و صلاح این ملت در تعامل با دشمن دقت کنند و بار دیگر گرفتار فتنه های خاموش آنها نشویم.

رشتبری به ورزش زورخانه ای و پهلوانی خلخال اشاره کرد وگفت: هم اکنون در این شهرستان این ورزش پهلوانی فعال بوده و لی مشکل ساختمان این رشته هنوز حل نشده و ما انتظار داریم مسئولان استانی به حل این مشکل همت بگمارند.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود به 5 مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد وگفت: نماز جمعه یک تریبون برای بیان مشکلات مردم و همچنین بصیرت بخشی به مردم است و ما می بینیم که خیلی چیزها که از صدا و سیما و رسانه ها نمی توان گفت از این تریبون به راحتی در اختیار مردم برای آگاهی آنها بیان می شود.

وی ستاد نماز جمعه را پناهگاه وسنگری برای دفاع از ارزشها و هویت نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و بر حفظ این سنگر تاکید کرد.

ارسال نظرات