خبرهای داغ:

چه کسی از فعالیت های سیاسی آنجلینا جولی نفع می برد؟

مشکلی که اغلب در فعالیت‌های اجتماعی افراد مشهور وجود دارد این است که این کار فعالیت های اجتماعی را "سیاست‌زدایی" می‌کنند، یعنی رنگ سیاسی فعالیت‌های اجتماعی را از آن می‌گیرند و توجه به ساختار پیچیده قدرت را فدای رسیدن به یک راه‌حل ساده و همه‌فهم می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۴۸۹۴۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نسل کنونی شخصیت‌های مشهور در آمریکا در حاشیه کار حرفه ای خود اقدام به مشارکت در مسائل اجتماعی و بین الملی می کنند. بازیگران، خواننده‌ها، مدل‌ها و سایر شخصیت‌های مشهور در آمریکا با هزینه مبالغ سنگین، متخصصین روابط عمومی را استخدام می‌کنند تا اهداف مدنظرشان را "تحمیل" کنند. اما سؤال مهم این است که آیا فعالیت های اجتماعی افراد مشهور واقعاً فایده‌ای دارد. آیا هدف این افراد، ترویج برند خودشان است یا به ثمر رسیدن آرمان‌های اجتماعی؟

قطعاً پیگیری آرمان های بشردوستانه، به نفع "جورج کلونی"ها و "آنجلینا جولی"ها است، زیرا رسانه‌ها و تریبون‌های بیش‌تری را در اختیار آن‌ها می‌گذارد؛ از گفتگوهای خبری سیاسی گرفته تا انجمن‌های بین‌المللی.

طرح شدن مسائل اجتماعی توسط افراد مشهور در آمریکا که به نیت فرارهای مالیاتی و کسب تریبون بیشتر برای مطرح شدن است مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. مشکل این است که نتیجه کار این افراد صرفاً منجر به یک اقدام نمایشی میشود و نه سیاست‌های مدون و ملموس. "شیفتگی" مردم نسبت به افرادی مانند بازیگران سینما و خواننده‌های مشهور، باعث می‌شود فضای سیاسی جامعه در پی ورود آن‌ها، بیش‌تر به سوی سطحی‌نگری و تبلیغات سوق پیدا کند، نه محتوا و تغییر عملی. اما چرا؟

مشکلی که اغلب در فعالیت‌های اجتماعی افراد مشهور وجود دارد این است که این کار فعالیت های اجتماعی را "سیاست‌زدایی" می‌کنند، یعنی رنگ سیاسی فعالیت‌های اجتماعی را از آن می‌گیرند و توجه به ساختار پیچیده قدرت را فدای رسیدن به یک راه‌حل ساده و همه‌فهم می‌کنند. شرط این‌که فعالیت اجتماعی افراد مشهور به جایی برسد، این است که این افراد تمام حقیقت را به مسئولین بگویند، نه نیمی از حقیقت را که اتفاقاً به نفع مقامات است.

چه کسی از اکتیویسم بازیگران و خواننده‌های آمریکایی سود می‌برد؟
آنجلینا جولی با پناهندگان سوری دیدار می‌کند

چه کسی از اکتیویسم بازیگران و خواننده‌های آمریکایی سود می‌برد؟
جورج کلونی طی "تور هیئت حافظ صلح سازمان ملل" در آفریقا
منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها