ایزدی در گفتگو با بسیج:

نارضایتی صوری تل آویو از مذاکرات هسته ای / معیار توافق خوب برای ایران اختلاف نظر در آمریکا نیست

اختلاف نظرهای داخلی در آمریکا و نارضایتی صوری تل اویو از جمع بندی مذاکرات را نمی توان به منزله خوب بودن توافق هسته ای برای ایران دانست.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۵۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

فواد ایزدی استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اختلاف نظرهای موجود در آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران گفت: به طور مشخص سه گروه در آمریکا مخالف توافق هسته ای با ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه افرادی هستند که با شخص اوباما دعوای سیاسی دارند و قصد دارند از جزب جمهوری خواه در انتخابات بعدی نامزد ریاست جمهوری شوند گفت: اکنون در بین این افراد دعوا بر سر آن است که کدام زودتر پس از ریاست جمهوری توافق با ایران را لغو کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه یک گروه دیگر به طور مشخص دارای تفکر سنتی هستند و اقدامات اوباما برای حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته ای را نمی پذیرند گفت: البته دولت امریکا نیز در برابر این یف استدلال می کند که تحریم هیچگاه تاثیری بر اراده ایران نداشته است و جنگ نیز بیش از گذشته منافع واشنگتن را به خطر می اندازد.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گروه سوم را حامیان نتانیاهو و لابی های اسراییلی دانست و افزود: این طیف ها به دنبال کاسبی از توافق ایران و آمریکا در زمینه هسته ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه دولت رژیم صهیونیستی به هیچ وجه از توافق هسته ای که منجر به افزایش محدودیت های ایران شده ناراضی نیست گفت: اما آنها سعی دارند با ابراز نارضایتی سهم سه میلیاردی خود از بودجه دولت آمریکا را افزایش دهند..

ایزدی با تاکید بر اینکه دعواها و اختلاف نظرهای آمریکایی ها نباید ما را تحت تاثیر قرار دهد گفت: اختلاف نظرها داخلی در آمریکا و نارضایتی صوری تل اویو از جمع بندی مذاکرات را نمی توان به منزله خوب بودن توافق هسته ای برای ایران در نظر گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات