مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

35درصد فضای آموزشی استان نیازمند بازسازی جدی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 35 درصد از فضاهای آموزشی در استان یزد نیاز به بازسازی جدی دارند و تعدادی از دانش آموزان ما در محیط هایی مشغول به تحصیل هستند که شایسته یک دانش آموز یزدی نیست.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۹۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج ، مدیر کل آموزش و پرورش  استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران گزارشی از عملکرد این اداره ارائه کرد. وی گفت: استان یزد بیش از 200 هزار دانش آموز دارد که در 1660 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند.
احمد شیرزاد افزود: از این میزان 163500 نفر در مدارس دولتی و 36500 نفر یعنی نزدیک به 12 درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
وی با اشاره به اینکه 29 نوع مدرسه در کشور در حال فعالیت هستند، بیان کرد: در حال حاضر 25 نوع از این مدارس در استان یزد فعالیت می کنند. که از این میزان نزدیک به 2 درصد دانش آموزان در مدارس استعداد درخشان، 3 درصد در مدارس نمونه دولتی، 7 درصد در مدارس هیات امنایی، 4 درصد در مدارس شاهد و 3 درصد در مدارس قرآنی اشتغال به تحصیل دارند.
شیرزاد، فرهنگ تدین مردم یزد، فرهنگ کار و تلاش و همدلی و همراهی مردم و مسئولان با آموزش و پرورش را سه عامل توفیق دانش آموزان یزدی در عرصه های گوناگون از جمله کنکور دانست و عنوان کرد: دانش آموزان یزدی به دلیل احساس مسئولیتی که به دلیل آموزه های دینی دارند، به دلیل پشتکار و بهره مندی از معلمین دلسوز و همچنین همراهی مسئولین و خانواده ها با نظام آموزشی همواره سربلندند.
این مقام مسئول با اشاره به نقش سازنده خیرین در ارتقا سطح آموزشی استان، اظهار کرد: خیرین بزرگوار یزدی همیشه همراه آموزش و پرورش  استان یزد بوده و هستند. مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز از موثرترین مجمع ها در کشور است که مسئولانش به صورت تمام وقت به دنبال جذب خیرین و انجام هر چه بهتر امور هستند.
شیرزاد تصریح کرد: پیشتازی در کنکور سراسری در بیست و یکمین سال هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی، کسب رتبه نخست معدل دیپلم در کشور، کسب مدال های رنگارنگ در جشنواره خوارزمی طی سال های گذشته توسط دانش آموزان یزدی، درخشش در عرصه های بین المللی و پیشتازی در کنکور کاردانی، پیشتازی در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی برخی از افتخاراتی است که دانش آموزان یزدی موفق به کسب آن شده اند.
وی اضافه کرد: استان یزد، در بحث سواد آموزی جز برترین استان های کشور است. در یزد حدود 21 هزار نفر بی سواد داریم که 60 درصد این تعداد را اتباع بیگانه تشکیل می دهند، اگر از این 60 درصد صرفنظر کنیم در حال حاضر نرخ باسوادی در استان 97 درصد است.
مدیر کل آموزش و پرورش  استان یزد مهمترین وظیفه این اداره را کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم دانست و بیان داشت: عوامل زیادی در این زمینه تاثیر دارند که یکی از این عوامل بودجه و اعتبارات است. متاسفانه 98 درصد بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش استان یزد صرف پرداخت حقوق و هزینه های اجتناب ناپذیر پرسنلی می شود، و تنها 2 درصد می تواند برای سایر هزینه ها مصرف شود. از این لحاظ هیچ نهادی محدودیت آموزش و پرورش را ندارد.
وی اصلی ترین دغدغه خود را پی گیری مطالبات فرهنگیان عنوان کرد و افزود: معتقدم معلمین با انگیزه توانایی ایجاد تغییرات را دارند لذا به جد پیگیر مطالبات معلمین هستم. خوشبختانه اکنون کمیته ای در مجلس به ریاست حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس، وزیر محترم آموزش و پرورش و دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای پیگیری مشکلات فرهنگیان تشکیل شده است.
شیرزاد، مشکل استاندارد نبودن فضاهای آموزشی استان را یکی دیگر از دغدغه های آموزش و پرورش استان توصیف کرد و افزود: 35 درصد از فضاهای آموزشی در استان یزد نیاز به بازسازی جدی دارند و تعدادی از دانش آموزان ما در محیط هایی مشغول به تحصیل هستند که شایسته یک دانش آموز یزدی نیست.
وی در پایان ابرازامیدواری کرد با جذب اعتبارات دولتی و حمایت خیرین مدرسه ساز طی سال های آتی این مشکل استان نیزخاتمه یابد.
عصرفرهنگ
ارسال نظرات