نمایشگاه دائمی و موزه دفاع مقدس در مشگین شهر ایجاد می شود

طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر اولین نمایشگاه دائمی و موزه دفاع مقدس برای اولین بار در سطح استان اردبیل در مشگین شهر ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۵۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر و پیشنهاد برخی از مسئولین شهرستان مقرر شده است در مسیر گردشگری این شهرستان نمایشگاه دائمی دفاع مقدس با عنوان موزه هشت سال دفاع مقدس راه اندازی شود.

با توجه به اینکه پادگان قدس شهرستان در همجواری با پل معلق، پارک ولایت و پارک مهر قرار گرفته است لذا در تلاش برای ایجاد این موزه در بخشی از این پادگاه هستند نت گردشگران در مسیر خود از این موزه نیز بازدید به عمل آورند.

در این جلسه فرماندار شهرستان از تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد این موزه خبر داد و گفت: در حد امکان برای ایجاد موزه دفاع مقدس که برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود همکاری خواهد شد.

وی در این جلسه از دستگاه های اجرایی شهرستان مشگین شهر خواست: در اجرا و ایجاد از موزه همت بیشتری نمایند و در حد توان با امکانات و منابع مختلف موجود در راستای تحقق اهداف تلاش کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد سپاه شهرستان مشگین شهر هماهنگی های لازم را با سپاه حضرت عباس (ع) در ایجاد این موزه انجام دهند.

به گزارش مشکین رسا، در این موزه تمامی وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی شد به نمایش در می‌آید و روزهای آغازین جنگ تحمیلی به تصویر کشیده می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه شهرستان مشگین شهر در این خصوص گفت: با راه‌اندازی این موزه، تمام برنامه‌های دفاع مقدس از جمله برگزاری جشنواره های دفاع مقدس و گرامیداشت روزهای ویژه مثل روز سوم خرداد و یا روزهای پیروزی لشکریان اسلام مثل روز عملیات بیت‌المقدس و... در این موزه برگزار خواهد شد که امکانات لازم را برای مرور تمام این رویدادها را خواهد داشت.

ارسال نظرات