در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد مطرح شد

درخشش دانش آموزان یزد در اوج محرومیت/سختکوشی رمز موفقیت یزدیها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: یزد از نظر وجود افراد نخبه و سختکوش و نیروهای انسانی متعد و کاردان از استانهای برخوردار است اما از نظر فضای آموزشی در محرومیت به سر می برد.
کد خبر: ۸۵۴۹۲۹۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: احمد شیرزاد، ظهر دیروز در نشستی خبری اظهار داشت: یزد به لحاظ فضای آموزشی و مدرسه از مناطق غیر برخوردار است و در برخی مناطق محرومیت ها جدی است و نکته جالب توجه این است که محرومیت به لحاظ فضای آموزشی در مرکز استان بیشتر از شهرستانها است.

وی عنوان کرد: دانش آموزان یزد به رغم این محرومیت ها با سختکوشی و تلاش خود و با دلسوزی معلمان و پیگیری والدین توانسته اند در رقابتهای علمی و فرهنگی بدرخشند که کنکور سراسری امسال نمونه ای از این درخشش است.

شیرزاد ادامه داد: دانش آموزان استان یزد حتی در مدارس استثنایی نیز خوش درخشیده اند و به تازگی یکی از دانش آموزان نابینا در مسابقات قرآن حائز رتبه برتر شده است.

وی بیان کرد: کل برنامه های آموزش و پرورش استان یزد تنها با دو درصد از کل اعتبارات این اداره کل انجام می شود زیرا ۹۸ درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان یزد صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه یزد نخبگان بزرگی را به کشور تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: قرار است شورای شهر نامگذاری بلواری به نام نخبگان را مصوب کند تا در این بلوار نخبگان بزرگی که در سطح ملی مطرح هستند، معرفی شوند.

شیرزاد، تنوع مدارس را از ویژگی ‌های آموزش و پرورش یزد خواند و گفت: در کشور ۲۹ نوع مدرسه داریم که در استان یزد ۲۵ نوع از آنها فعال است به نحوی که ۱.۸ درصد دانش ‌آموزان این استان در مدارس استعدادهای درخشان، سه درصد در نمونه دولتی، هفت درصد در مدارس هیئت امنایی، چهار درصد در مدارس شاهد و سه درصد در مدارس قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

هم ‌اکنون در استان یزد ۲۰۰ هزار دانش ‌آموز در هشت هزار و ۵۵۷ کلاس و هزار و ۶۶۰ مدرسه در حال تحصیل هستند که ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این دانش ‌آموزان در مدارس دولتی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می ‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار