خبرهای داغ:
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هدف آمریکا خنثی کردن آثار انقلاب اسلامی در سطح منطقه است

برخی نشریات با فضاسازی تبلیغاتی و شگردهای ژورنالیستی در صدد القای تفاهم ایران با غرب و بویژه آمریکا در همه مسائل و زمینه‌ها هستند، در حالیکه تفاهم اخیر ایران با گروه 1+5 صرفا بر روی مسئله هسته‌ای متمرکز بود.
کد خبر: ۸۵۴۹۴۴۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به ضرورت مدیریت واردات و جذب سرمایه گذاری خارجی به صورت کنترل شده در دوران پساتحریم، افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی ماهیتا یک نقطه قوت و مثبت محسوب می‌شود و بیانگر ضریب امنیت اقتصادی بالای ایران است، اما نکته اساسی آن است که سرمایه‌های خارجی جذب شده در جهت چه اهداف و مقاصدی به کارگرفته می‌شوند.
وی در ادامه به آسیب‌ها و آفت‌های جذب بی‌ضابطه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: اگر پس از حصول توافق هسته‌ای  و رفع تحریم‌ها، بازار بزرگ و پرظرفیت ایران به جولانگاه شرکت‌های چندملیتی و التقاطی تبدیل شود و مصرف کالاها و محصولات غربی در کشور ترویج شود، نه تنها هیچگونه نفع و عایدی نصیب‌مان نخواهد شد بلکه در بلندمدت کشور در معرض آسیب‌ها و تهدیدهای عدیده‌ای قرار می‌گیرد.
حسینی به ضرورت در دستورکار قرارگرفتن الگوی اقتصاد مقاومتی حتی در دوران پساتحریم نیز اشاره کرد و افزود: بهبود وضع معیشتی مردم، رونق کسب وکار و کاهش بیکاری و اشتغالزایی، همه و همه در گروی اهتمام به ظرفیت عظیم تولید داخلی و بومی و نهادینه سازی فرهنگ مصرف کالاهای داخلی است.
وزیر فرهنگ دولت دهم با بیان اینکه واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، زیان‌های فراوانی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند، اظهار کرد:مسئولان و دست‌اندرکاران امر باید در حوزه‌هایی که تعامل با غربی‌ها، منافع ملی را با تهدید مواجه می‌کند، از فشردن دست دوستی آن‌ها بپرهیزند و از حضور هیئت‌های دیپلماتیک و اقتصادی غربی در ایران ذوق زده نشوند.
این استاد دانشگاه تهران با انتقاد از برخی نشریات زنجیره‌ای که سطح دستاوردهای تفاهم هسته‌ای را به گشایش شعب مک دونالد در ایران تنزل داده‌اند، گفت: برخی نشریات با فضاسازی تبلیغاتی و شگردهای ژورنالیستی در صدد القای تفاهم ایران با غرب بویژه آمریکا در همه مسائل و زمینه‌ها هستند، در حالیکه تفاهم اخیر منعقد شده میان ایران و 1+5 صرفا بر روی مسئله هسته‌ای متمرکز بود.
وی تصریح کرد: همانطورکه رهبر معظم انقلاب فرمودند میان ایران و آمرکا پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی اختلاف نظر عمیق وجود دارد و ما نمی‌توانیم به واسطه تفاهم صورت گرفته اخیر، رویکردی خوشبینانه را در قبال آمریکایی‌ها اتخاذ کنیم.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: هدف نهایی آمریکایی‌ها که از مقاصد استعماری و سلطه‌طلبانه آن‌ها نشات می‌گیرد، خنثی کردن آثار انقلاب اسلامی در سطح منطقه و خدشه وارد کردن به استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.  
ارسال نظرات
پر بیننده ها