هوشمند خبر داد

بهره‌برداری از دهکده مقاومت شهدای آذربایجان غربی تا ۲ سال آینده

مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی از بهره‌برداری پروژه دهکده مقاومت تا دوسال آینده خبر داد که از اوایل ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۲۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جبرئیل هوشمند مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی از بهره‌برداری پروژه دهکده مقاومت تا دوسال آینده خبر داد که از اوایل ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده است و گفت: ساخت پروژه دهکده مقاومت و یادمان شهید باکری و شهدای استان از عمده کارهایی مهمی که از سه سال گذشته آغاز و پیگیری شد و پیشرفت چندانی نداشته که دلیل آن تغییر کاربری آن از یادمان به دهکده مقاومت بود.

هوشمند ادامه داد: در سایت دهکده مقاومت قریب به 40 مجموعه فرهنگی پیش بینی شده است که جوانان استان و گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به عنوان مهمان وارد استان می شوند می توانند از این مجموعه های فرهنگی و دفاع مقدس بازدید و بهره معنوی ببرند.

وی اظهار کرد: از جمله مجموعه های فرهنگی کاروان راهیان نور است، چون آذربایجان غربی جزو 7 استانی محسوب می شود که از دو سال پیش میزبان زائرانی از مناطق مختلف کشور است و این زائران می‌توانند از این مجموعه فرهنگی دهکده مقاومت بهره‌مند شوند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی در خصوص یادمان شهید باکری گفت: این یادمان نیز یکی از سایت‌های اصلی این مجموعه است که در این پروژه رونمایی شده و به علت ارتفاع بالای آن دور نمای خوبی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یادمان شهدای آذربایجان غربی به دهکده مقاومت تغییر کاربری و عملیات اجرایی دهکده مقاومت به اداره کل مسکن و شهرداری ارومیه انتقال یافته است. اجرای پروژه دهکده مقاومت، توسط شرکت مهندسی نیرو از اوایل ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این پروژه با مشارکت شهرداری محترم ارومیه و سپاه شهدا اجرا خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم اجرای کنگره 12 هزار شهید استان را از سال 1395 به سال 1396 موکول، تا در زمان برگزاری کنگره شهدا مقداری از سایت دهکده توسط مسئولین محترم کشوری و استانی رونمایی و بهره برداری شود.

ارسال نظرات