احتمال تصویب درخواست 24 میلیارد دلاری کمک مالی یونان

علی رغم وجود تنش‌ها بین طرف‌های مذاکرات، یونان روز به روز به موفقیت برای دریافت وام از اتحادیه اروپا نزدیک‌تر می‌شود. یونان خواهان 24 میلیارد دلار برای بازگشایی بانک ها و پرداخت بدهی‌های خود در بخش اول کمک‌های مالی است.
کد خبر: ۸۵۴۹۵۵۵
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، علی رغم وجود اختلافات بین طرف های مذاکره، یونان روز به روز به دریافت کمک های مالی از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول نزدیک می شود.

قرار است این کشور برای مقابله با سومین تعویق پرداخت بدهی های خارجی خود و با هدف باقی ماندن در اتحادیه اروپا، کمک مالی حدود 94 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت کند.

این کشور برای بازگشایی بانک های خود در کنار پرداخت بخشی از بدهی‌های معوق به وام‌دهندگان خود خواستار حدود 24 میلیارد دلار کمک مالی در بخش اول این کمک ها هستند.

پیش بینی این است که بانک های یونان برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی عادی خود به حدود 25 میلیارد دلار پول نیاز داشته باشند.

خروج سرمایه از یونان دولت این کشور را مجبور کرد که بانک های این کشور را برای مدتی تعطیل کند و پس از بازگشایی آنها نیز محدودیت های برداشت از حساب را برای مردم این کشور اعمال کند.

ارسال نظرات