خبرهای داغ:
نايب رئيس شوراي شهر تبريز:

فعاليت تحت عنوان مشاوران شوراي شهر، غيرقانوني است

نايب رئيس شوراي شهر تبريز در نشست خبري پيش از ظهر امروز خود، داشتن مشاور را در چارچوب قانون براي كار شورا نه به نام شورا بلكه به نام خود شخص لازم خواند و گفت: دفتر شورا تحت هر عنواني بايد با اطلاع همه اعضاي شورا باشد و اين دفاتر تحت عنوان مشاوران شورا شهر، غيرقانوني است.
کد خبر: ۸۵۴۹۶۱۱
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، اسماعيل چمني در انتقاد برخي از خبرنگاران نسبت به رفتار حراست مجموعه در برخورد با اين قشر، ضمن دادن قول پيگيري، تاكيد كرد: بايد حرمت خبرنگاران حفظ شود.

وي مشكل اساسي شهرداري را هزينه هاي جاري عنوان و بيان كرد: نزديك به 40درصد اعتبارات شهرداري صرف هزينه هاي جاري مي شود در حالي كه اين رقم در كشوري همچون ژاپن 10 درصد است و بايد با اصلاح ساختار، راهكاري بيانديشيم كه اعتبارات ملي صرف هزينه هاي جاري نشود.

چمني با اشاره به هزينه هاي جاري و نيروي كار زياد در شهرداري، پيشنهاد كرد: شهرداري در حوزه عمران و اقتصاد به خصوص گردشگري ورود كند چراكه درآمد پايدار از اين منابع حاصل مي شود.

وي با اشاره به اينكه بيشتر از 80درصد مراجعات مردم در خصوص اشتغال است، اذعان كرد: كاري از دست شورا بر نمي آيد چراكه به اشتغال توجه كمي شده است و بايد نهضتي در بحث اشتغال ايجاد شود كه يكي از راهكارهاي آن توجه به توليد و اصناف است.


نايب رئيس شوراي شهر تبريز با بيان اينكه بيش از 80 هزار اصناف در تبريز وجود دارد، ادعا كرد: افزايش نداشتن عوارض مربوط به اصناف نيز در همين راستا بوده است.

كسب جايگاه نخست تا سوم كشور از سوي طراحان فرش تبريز

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از رسانه اي نشدن خبر مربوط به كسب جايگاه نخست تا سوم طراحي فرش از سوي طراحان تبريزي، خاطرنشان كرد: فرش دستباف هنر و صنعت نخست كشور و از كالاهاي هنري فرهنگي است كه متاسفانه شاغلان در اين صنعت و هنر به جايگاه واقعي خود نرسيده اند.

وي با تاكيد به اينكه طبق قانون كسي حق قطع بيمه قالي بافان را ندارد، اظهار داشت: به طور قطع بيمه آن ها كه قالي بافي كرده  كار مرتبط با قالي را انجام مي دهند قطع نمي شود.

اسماعيل چمني با اظهار علاقه مندي براي حضور سرمايه گذاران در كارهاي عمراني شهر، تصريح كرد: شورا از سرمايه گذاران و نه سرمايه بران حمايت مي كند چراكه جزو وظايف ماست.

نشست خبري نايب رئيس شوراي شهر تبريز، پيش از ظهر امروز(يكشنبه 11 مرداد) با حضور اصحاب رسانه استان در محل عمارت شهرداري تبريز برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها