امام جمعه آمل:

خبرنگاران برای دل مسئولان دست به قلم نبرند

امام جمعه آمل گفت: خبرنگاران نباید برای دل مسئولان دست به قلم ببرند هرچند ایجاد وحدت و عطوفت در جامعه اسلامی از وظایف خبرنگاران است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲




به‌ گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی در دیدار خبرنگاران، اصحاب رسانه و مسئولان شهری به‌مناسبت هفته رسانه و روز خبرنگار اظهار کرد: در اسلام نیز به ارزش و اهمیت خبر بسیار سفارش شده و حتی خداوند در قرآن در مورد خبر عظیم از پیامبر می‌پرسند.

وی با اعلام جایگاه والای خبر در جامعه اسلامی، افزود: باید در خبر با تبیین و تحقیق فراوان دست به انعکاس مطلب زد زیرا اهل منطق خبر را به دو نوع اخبار صدق و کذب دسته‌بندی می‌کنند.

رحمانی‌آملی با اشاره به اینکه روز خبرنگار به‌مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در افغانستان نام‌گذاری شد، تصریح کرد: احتمال راست و دروغ بودن در اصل خبر وجود دارد و همچنین صدق و کذب خبری نیز نقش خبر را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه خبرنگاران دقت و تبیین در زمینه خبر است، بیان کرد: خبرنگارانی که در مملکت اسلامی قدم برمی‌دارند باید در راه درستی، راستی و حقیقت به انعکاس مطلب بپردازند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه باید اخبار خبرگزاری و مطبوعات با واقعیت تطبیق داده شود، ادامه داد: بسیاری از مطبوعات و خبرگزاری‌ها با عنادورزی و عدم درج حقایق کار را به جایی می‌رسانند که انسان تمایلی به مطالعه و بازدید آنها ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه خبرنگاران نباید برای دل مسئولان دست به قلم ببرند، ادامه داد: کار کردن در راستای تعریف و تمجید از مسئولان انسان را از اعتبار می‌اندازد.

رحمانی‌آملی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید در فعالیت حرفه‌ای خود شرافت و آبروی دیگران را حفظ کنند، گفت: یک سایت و یا یک خبرگزاری می‌تواند با انعکاس اخبار شهری را دچار تنش کند.

خطیب نماز جمعه آمل تصریح کرد: در سالی که به فرموده رهبر انقلاب به سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است همه مردم و مسئولان در جهت پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

این مسئول افزود: باید اصحاب رسانه با دقت و ظرافت در جامعه اسلامی دست به ایجاد وحدت و عطوفت بزنند و با دوری از دامن زدن به تفرقه‌ها، مشکلات خرد را بزرگ‌نمایی نکنند.

رحمانی‌آملی با تاکید بر اینکه خبرها باید جامع و کامل انعکاس داده شود، تاکید کرد: مسئولان هم باید در مقابل سئوالات جامع و به‌جای خبرنگاران پاسخ‌گو باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خبرنگاران افرادی مومن، متدین و انقلابی با اخلاق اسلامی هستند، بیان کرد: باید در عرصه خبررسانی با رعایت اخلاق اسلامی برای همه مراسم‌ها به یک اندازه ارزش قائل شویم و نباید مراسمی که در آن مسئولان بلندپایه حضور دارند به مراسم‌های فقیرانه ترجیح داده شوند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه باید در مملکت ولایی و اسلامی با اخلاق پسندیده با مسئولان برخورد شود، یادآور شد: خبرنگاران حضور خود در مراکزی که محل کسب تقوا و طهارت هستند را افزایش دهند.

این مسئول بیان کرد: کپی‌برداری از خبر نیز رفتار ناپسندی است که بیشتر خبرنگاران از این حرکت گلایه‌ دارند با این وجود خبرنگاران به جای کپی‌برداری از مطالب دیگران خود خبرساز باشند.

وی افزود: باید در راه خبررسانی از شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی درس بگیریم که با رشادت و شهادت‌طلبی خود به دنیا فهماندند که ایران اسلامی اجازه دست‌درازی هیچ قدرت کذایی را نمی‌دهد.

رحمانی‌آملی در پایان گفت: باید در کشور همه اقشار مردم متحد و یک‌دست باشند تا با وحدت لازم در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمن بیشتر از گذشته ایستادگی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها