عوامل بروز ناباروری در اردبیل بررسی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: آغاز فاز مطالعاتی و بررسی مشکلات نازایی استان از برنامه‌های در پیش رو جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۲۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل به نقل از تسنیم، رامز نصیری صالح ظهر در بازدید نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: با احداث مرکز درمان ناباروری قفقاز در سال 89 تحولی جدید در حوزه پزشکی استان رخ داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: قرار بود این مرکز با حمایت علمی جهاد دانشگاهی و حمایت مالی و معنوی مسئولان استانی راه‌اندازی شود که متاسفانه هیچ مساعدتی از طرف استان نشد.

نصیری صالح با اشاره به میزان بالای ناباروری در استان اردبیل تصریح کرد: آغاز فاز مطالعاتی و بررسی مشکلات نازایی استان از برنامه‌های در پیش رو جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل است.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، خواستار مساعدت نمایندگان و مسئولان در ایجاد صندوق حمایتی از زوج‌های نابارور توسط خیران و ارائه تسهیلات بانکی به این زوج‌ها شد و گفت: نازایی به عنوان یک مشکل اجتماعی شناخته شده که در مواردی منجر به طلاق و از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اعلام آمادگی این نهاد برای انجام پروژه‌های افکارسنجی مربوط به شهرستان گرمی بیان کرد: این مجموعه درصدد افزایش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود در شهرستان گرمی است.

در این بازدید 3 ساعته نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزش تخصصی کوتاه مدت شماره یک و 2، آموزش کارکنان دولت، درمان ناباروری قفقاز و علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار