مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران

40 درصد متقاضیان آموزش فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه 40 درصد از فراگیران آموزش‌ فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند، گفت: 1200 نفر در طول هفته مهارت و کارآفرینی در گذرهای مهارتی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۲۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا خانپور با اشاره به اینکه افراد ثبت‌نام شده در گذرهای مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای در آموزش‌های مهارتی شرکت داده می‌شوند، اظهار داشت: این افراد گواهینامه حضور در دوره آموزشی را دریافت و با مراجعه به آموزشگاه‌های فنی آزاد از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در یکی از گذرگاه‌های مهارتی روزانه 30 نفر ثبت‌نام کرده بودند و مجموعه 1200 نفر هم برای شرکت در گذر مهارتی برج آزادی تهران پیش‌بینی ثبت‌نام از آنها کرده بودند که این افراد در رشته‌هایی با عنوان گیاهان دارویی، طراحی دوخت، صنایع دستی، قالیبافی، عکاسی و فناوری اطلاعات مهارت دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در پاسخ به این سوال که چند درصد از افراد مراجعه‌کننده را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شامل می‌شود،‌ گفت:‌بسیاری از مخاطبان مراجعه‌کننده برای گذراندن دوره‌های آموزشی و ارتقای مهارت، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌ها هستند.

خانپور با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از 40 درصد افراد متقاضی را فارغ‌التحصیلان و دانشجویان شامل می‌شوند، تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فرهنگ‌سازی برای پیوند علم، فن و مهارت انجام شده و از همین رو بر مبنای اشتغال پایدار برنامه‌ریزی می‌شود.

ارسال نظرات