مدرس برجسته‌ی حوزه و دانشگاه:

محبت والدین باید بی قید و شرط باشد

استاد آبایی در ششمین نشست با موضوع هنر تربیت فرزند، شرط اصلی مهرورزی را، محبت بی قید و شرط خواند و خطاب به والدین اظهار داشت: محبت را با هیچ چیز قاطی نکرده و با استفاده از آن هرگز داد و ستد نکنید،محبت باید بی قید و شرط باشد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدبانو، احمد آبایی در نشستی که با موضوع هنر تربیت فرزند که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و در محل فرهنگسرای شهرداری برگزار شد، درباره نحوه تربیت فزرند گفت: روش تربیت فرزند باید از طریق تربیت نامرئی باشد،که عبارتند از: حرکات، سکنات، گفتار و کردار.

آبایی با تاکید بر اهمیت تربیت فرزند اذعان کرد: روزی 30ثانیه، 30 سالگی فرزند خود را با دو دیدگاه بهترین و بدترین حالت تصور کنیم که این روش باعث ایجاد شور و شوق زندگی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تربیت را به میزی تشبیه کرد که دارای سه پایه با عناوین مهر ورزی،شخصیت پروری و توانمند سازی است.

آبایی وی چشم به عنوان قطب انرژی بدن، دست به عنوان ابزاری برای نوازش درمانی،آغوش درمانی،محبت لمسی،مدار انرژی،هورمون سروتونین و همچنین زبان ، گوش دادن و هدیه دادن را از جمله راه‌های ابراز محبت بیان کرد.

آبایی اشاره کرد: نبی اکرم (ص)،دائما امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را روی زانو های خود می‌نشاندند و مرتب آن‌ها می‌بوسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه داشتن ارتباط فیزیکی با فرزند را باعث رشد فرزند در جهت تربیت صحیح خواند و افزود:هنگامی که حس می‌کنیم فرزند خود ناآرامی می کند، بهترین و اصلی ترین روش برای انتقال آرامش به او، در آغوش گرفتن او و استفاده از نوازش درمانی و محبت درمانی اوست.

آبایی خاطر نشان کرد: کارکردهای هورمون سروتونین در بدن را می‌توان شادی،آرامش و یادگیری نام برد؛این هورمون با نوازش فعال می شود.

مشاور خانواده  تصریح کرد: اندیشه و کلام مثبت باعث ایجاد انرژی و اقدام مثبت می شود و همچنین اندیشه‌ی و کلام منفی سبب ایجاد انرژی و اقدامات می‌شود.

ارسال نظرات